Verslag-2017-2018

Verslag 2017 – 2018 over de Activiteiten van de Stichting Communityservice RC Voorburg

De activiteiten van de Stichting Community Service van de Rotaryclub Voorburg worden allemaal op vrijwillige basis door de leden (en soms hun partners) van de Rotaryclub Voorburg gepland, georganiseerd en uitgevoerd. Het doel van al deze activiteiten is om in de samenleving en omgeving van de Gemeente Leidschendam-Voorburg organisaties te steunen die maatschappelijk leed en soms ook onrecht trachten te lenigen. Regelmatig ook zijn activiteiten gericht soortgelijke doelstellingen in het nabij en verre buitenland ook onder de vlag van Rotary International.

·

Jaarlijks doneert de Stichting Community Service een bedrag per lid van de Rotaryclub in The Rotary Foundation. Deze Foundation steunt doelen over al ter wereld. Te noemen zijn de acties in het verband van de United Nations: Polio de Wereld Uit, Internationale uitwisselingsprogramma’s voor middelbaar scholieren uit de hoogste klassen, beurzen om een jaar te studeren aan universiteiten en hogescholen in andere landen/continenten etc.

·

Middels een golftoernooi is € 2.000,- bijeengebracht voor Stichting Leergeld Leidschendam-Voorburg.
Ook de opbrengsten van een bridgetoernooi kwamen ten goede aan dit doel.

·

Ten behoeve van de Voedselbank ‘Stichting Buren’ is op twee zaterdagen in december in samenwerking met AH Voorburg, AH Leidschendam en Jumbo Voorburg een inzameling gehouden. Klanten van AH en Jumbo doneren daarbij een van te voren opgegeven product aan de Stichting, zodat met de Kerstdagen de ontvangers van de burenhulp wat extra kunnen krijgen.

·

In december 2017 is voor de tweede keer een Rotary Santarun georganiseerd, waaraan circa 400 mensen, jong en oud, deelnamen. De Rotary Santarun Voorburg is een funloop voor het goede doel. Dit jaar waren overhandigden we na afloop een cheque van 4.500 euro aan de Nierstichting en 4.500 euro aan Stichting Leergeld. Het geld wordt gebruikt als bijdrage aan de ontwikkeling van een draagbare kunstnier en om kinderen uit onze gemeente die het thuis minder breed hebben in staat te stellen te sporten.

jaarrekening-2017-2018.pdf