2021-Jan - Cupcakes-actie

25 februari 2021:Cupcakes-actie levert twee Shelterboxen op:

“De cupcakes-actie was leuk om te doen, gezellig om te ontvangen, lekker om te eten en fantastisch om Shelterboxen te kunnen schenken”. Bondiger dan één van de deelneemsters dat deed, kan de tweede cupcake-actie van de Rotary Club Walcheren, bijgestaan door de clubs van Vlissingen en Middelburg, niet samengevat worden.

De actie leverde 1500 euro op voor twee, zogeheten Shelterboxen. Dit bedrag, waarvan de helft werd geschonken door één Rotary Club Walcheren-lid, wordt -corona-volente- in chequevorm op 25 februari om 11.15 uur in Fletcher Zuiderduin Beachhotel overhandigd aan Bauke Boersma, de voorzitter van ShelterBox Nederland.

ShelterBox is een internationale hulporganisatie die zich inzet om vluchtelingen in gebieden die zijn getroffen door conflicten en natuurrampen bescherming, onderdak of toevluchtsoord, kortom “shelter” te bieden.

Cupcakes laten bakken door Goed Zoet Taarten in Vlissingen, dozen kopen en vervolgens weggeven is een van de “acties op afstand” waarmee Rotary-clubs deze internationale hulpverlening ook in coronatijd willen steunen.
Leden van de Walcherse Rotary-clubs versierden, verpakten, kochten en verdeelden de in totaal 122 dozen met ieder twaalf vrolijk versierde cupcakes.

Afdelingen in vier verpleeghuizen en een ziekenhuis -De Eglantier in Oostkapelle, Nieuw-Sandenburgh in Veere, Scheldehof in Vlissingen, Moerzicht in Yerseke en De Honte in Terneuzen- werden getrakteerd op cupcakes. Dozen gingen ook naar collega’s in de zorg, ouders, vrienden, behulpzame buren en bekenden bij wijze van vriendschap, waardering of dankzegging voor hulp in lastige tijden. Of in het geval van Fitness De Driehoek in Serooskerke als steun in de rug, omdat zij trachten de conditie van hun leden zelfs in tijden van besmettingen op afstand op peil te houden.

Voor de Rotary-leden was er het bijkomend voordeel dat ze eindelijk weer eens “de handjes” konden laten wapperen in de roze en wit geschilderde bedrijfsruimte van Goed Zoet Taarten in het innovatieve Dockwize in Vlissingen. “Een verademing”, zei een van hen. Cake-jes opspuiten met een sierlijke krul bleek nog niet zo eenvoudig ontdekten anderen.