"Toys for a smile"

Onze club heeft een container met speelgoed uit China laten komen ten behoeve van alle kinderen van de 32 projecten van Kinderfonds Mamas in Zuid Afrika. Totaal meer dan 5.000 items!

Naast het educatieve speelgoed - gerubriceerd in 4 leeftijdsklassen - hebben wij 600 kinderstretchers gekocht, daar is veel behoefte aan. Ook steunen wij met deze actie twee nieuwe initiatieven van de Mamas. Veel terreintjes rond de scholen liggen nog braak. Wij zorgen voor scheppen, harken en ander tuingereedschap. Hiermee kunnen de kinderen leren zelf groente te verbouwen. Ook werden er ca 500 schaakspellen gekocht om kinderen te helpen meer analytisch en systematisch te denken, waardoor hun kansen op school met sprongen vooruit gaan.

Dit project hebben wij gedaan in samenwerking met het Rotary International Humanitarian Aid Centre in Johannesburg. Zij hebben gezorgd voor opslag van de spullen. Een clublid van de Rotaryclub Durban North heeft het vervoer naar Zuid Afrika en naar Johannesburg georganiseerd. Hij weet de weg bij de douane. Dankzij hem hebben we geen importheffing of BTW hoeven betalen, gebruik makend van NGO faciliteiten van bevriende Rotaryclubs in Zuid Afrika.

Dankzij deze internationale contacten zijn wij in staat heel veel kinderen in Zuid Afrika weer een klein beetje gelukkiger te maken en bij te dragen aan hun ontwikkeling.

Hieronder een impressie van dit project vanaf de start in juli 2016.

Het resultaat:

D:\user\Documents\Documenten Dolf\toys\foto's\Nosa ontvangt Toys.jpg