uitdelen voedselbank april 2021

Welkom op de website van Rotaryclub Weesp - Vechtstreek Noord

NOSA Project Zuid Afrika

NOSA

Rotaryclub Weesp - Vechtstreek Noord en Kinderfonds MAMAS hebben de handen in ineen geslagen ten behoeve van een project dat concrete en structurele hulp biedt aan kansarme kinderen in Zuid-Afrika.

In een dorre en dun bevolkte streek ten noordwesten van Pretoria heeft MAMA Mapula op een eigen geërfd stukje grond een gebouwtje neergezet waarin zij kansarme kinderen opvangt. Naast een crèche en buitenschoolse opvang doet zij nog veel meer voor de kinderen. Zij verstrekt maaltijden, medische voorlichting (veel kinderen zijn besmet met HIV), maar zij begeleidt ook de moeders en legt huisbezoeken af. MAMA Mapula zet zich met alle macht in om deze kinderen niet alleen nu, maar ook in de toekomst in het onderwijs te houden en te zorgen dat zij een kans krijgen zich te ontwikkelen en een waardig onderdeel van de maatschappij te gaan uitmaken.

Rotaryclub Weesp ervoor gezorgd dat er een nieuw gebouw is gekomen, met inrichting en al. Daardoor kan Mamma Mapula nog veel meer kinderen opvangen! Nu zullen wij er ook nog voor zorgen dat de kinderen daar  iedere schooldag te eten krijgen en dat alle helpers in het centrum daar netjes voor betaald krijgen.

Rotary - ShelterBox

Rotary International werkt samen met project partner ShelterBox. Rotary Weesp en Rotaract Gooi- en Vechtstreek ondersteunen deze samenwerking. Kijk eens op de website van ShelterBox Nederland. Klik op de button 'SHELTERBOX'. Om een indruk te krijgen, kun je een VIDEO bekijken door op de foto te klikken.

ShelterBox

Rotary Doctors Nederland