Team Rotary en Lions Wijchen wint semi-finale Botary

Afbeelding met boot, water, lucht, buiten

Automatisch gegenereerde beschrijvingOp zondag 20 september jl. won het Botary-team Rotaryclub Wijchen Beuningen Tweestromenland en Lions Wijchen de semi-finale. Daarmee wonnen ze €1000 voor het door hen gekozen doel: het Zanddonkhuis in Beuningen.

Het is inmiddels traditie: het team Rotaryclub WBT en Lions Wijchen roeien al jaren mee in de Botary, voor een goed doel. Dit jaar dus het Zanddonkhuis.

Het weer was prachtig, de wind stevig. Even leek het erop dat bij de start de volgorde van binnenkomst al bepaald was. Echter, gecoacht door een zeer strategische stuurman werd besloten in rustiger tempo te gaan roeien en bij de ronding van het eiland een risico te nemen door een ‘sprint te trekken’. Dankzij deze enorme inspanning van de achtkoppige bemensing werd het team eerste in de semi-finale. Daarmee ontvangt het Zanddonkhuis in Beuningen, een kleinschalige woonvorm voor mensen met dementie, een cheque van €1.000.

Afbeelding met tekst, gras, lucht, buiten

Automatisch gegenereerde beschrijvingOefening baart kunst, dat is duidelijk. ‘De trend is omhoog, van winnaar troostfinale in 2019 naar winnaar semi-finale in 2021. De volgende stap is deelname in de finale. Daar hebben alle vier de plaatsen prijs, dus kunnen we een groter bedrag doneren aan ons goede doel’, aldus Paul Oldenzeel, captain van het team en lid van Rotaryclub WBT.