Piet Philipsen benoemd tot Paul Harris Fellow

"Fellowship en service zijn de basis voor succes"

Vanuit deze gedachte richtte Paul Harris in 1905 Rotary op als netwerk voor ‘zakenlui’, om onderling ervaringen uit te wisselen en elkaar professioneel te ondersteunen. Al snel evolueerde dit doel naar maatschappelijke dienstverlening, met uiteindelijk de oprichting van de Rotary Foundation in 2017. De Paul Harris Fellow onderscheiding wordt uitgereikt aan leden die zich buitengewoon verdienstelijk hebben gemaakt voor de club en/of de gemeenschap.

Afbeelding met munt

Automatisch gegenereerde beschrijvingHet bestuur van onze club heeft Piet Philipsen voorgedragen bij Rotary International vanwege zijn tomeloze inzet voor het jaarlijkse golftoernooi. Al sinds de start van zijn lidmaatschap in 2003 is Piet betrokken bij de organisatie. Sinds zijn voorzitterschap van de commissie in 2008 is er zo’n € 100.000 opgehaald ten bate van uiteenlopende lokale, regionale, nationale én internationale goede doelen.

Piet Philipsen is de derde Rotarian binnen onze club die deze onderscheiding heeft ontvangen. Maartje Philips-Crone ontving de Paul Harris onderscheidingen enkele jaren geleden voor haar grote rol sinds de start van de Rotaryclub Wijchen Beuningen Tweestromenland en in het bijzonder voor de fellowship binnen de club.

De eerste Rotarian van onze club die benoemd werd tot Paul Harris Fellow was Kees Maas, initiator en organisator van de eerste jaren van het golftoernooi.