Rotary IJsbaan Woerden

Afbeelding met kleding, schaatsen, persoon, schaats

Automatisch gegenereerde beschrijving

Al meer dan 10 jaar zorgen de Rotaryclubs Woerden/ Woerden Oude Rijn samen met de jongerenclub Rotaract dat er in december een mooie ijsbaan op het Kerkplein ligt. Ruim tweeduizend kinderen van basisscholen komen er met hun klas gratis (leren) schaatsen. Daarnaast is de ijsbaan het sfeervolle decor voor een middagje vrij schaatsen, schaatsclinics en tal van andere winterse activiteiten.

De CurlingCompetitie, georganiseerd in samenwerking met de Junior Kamer, is inmiddels een begrip in Woerden: met vrienden en familie wordt wekenlang gestreden om iedere centimeter.

Afbeelding met schoeisel, schaatsen, persoon, kleding

Automatisch gegenereerde beschrijving

De ijsbaan komt tot stand dankzij een netwerk van loyale sponsoren, Rotaryvrijwilligers en een groep scholieren die op de baan een maatschappelijke stage vervult.

Afbeelding met kleding, overdekt, muur, schoeisel

Automatisch gegenereerde beschrijving

De organisatie is al weer druk bezig met de voorbereidingen voor het winterseizoen 2024/2025; volg ons ook op: ijsbaanwoerden.nl