Rotary Bedrijven Golfdag 2017: € 17.500 voor Stichting Doofblinden en Weddesteyn

Bij de foto: Communiceren met doofblinden vereist bepaalde vaardigheden

Woerden, 4 juli 2017 (persbericht) – Ruim 17.500 euro voor twee goede doelen was de opbrengst van een Bedrijvengolfdag, die maandag 3 juli op Golfpark Wilnis is gehouden. De deelnemende bedrijven en de organiserende Woerdense Rotaryclubs willen met het golfevenement een bijdrage leveren die er voor de gemeenschap toe doet. Een bedrag van  13.500 euro wordt besteed aan de organisatie van een uitgaansdag in Woerden voor 125 doofblinde mensen. Met 4.000 euro wordt Weddesteyn ondersteund bij de aanschaf van een ‘Beleef-tv’.

Een kleine 20 teams van bedrijven uit onder meer Woerden, Linschoten, Zegveld en Wilnis speelden mee in de golfwedstrijd. Ze verenigden iets aangenaams (ontspannen golfen op een mooie baan) met iets zinvols (een mooi bedrag bijeenbrengen voor een goed doel). Winnaar van deze editie van de golfwedstrijd werd het team van Service Apotheek Woerden.

Het was dit jaar voor de negende keer dat de twee Woerdense clubs een Bedrijvengolfdag organiseerden.

Uitgaansdag voor doofblinden

Zaterdag 30 september zijn 125 doofblinde mensen met hun 125 persoonlijke begeleiders te gast bij de twee Woerdense Rotaryclubs in het gebouw van Ferm Werk voor een bijzondere uitgaansdag. Mensen met doofblindheid zijn sterk afhankelijk van de hulp van anderen en hebben minder sociale contacten. De Nederlandse Stichting voor Doofblinden wil doofblinde mensen uit hun isolement halen en onderlinge sociale contacten bevorderen. De Stichting doet dat onder meer door de organisatie van een DoofBlindenDag op locatie. Voor de organisatie en fondsenwerving van zo’n dag roept de Stichting altijd de hulp in van serviceclubs. De Rotaryclubs in Woerden financieren en organiseren deze DoofBlindenDag in Woerden en dragen op de dag zelf ook als hulpvaardige vrijwilligers graag hun steentje bij.

Beleef-tv voor Weddesteyn

Met een bedrag van 4.000 euro helpen de Rotaryclubs de Woerdense zorginstelling Weddesteyn bij de aanschaf van een Beleef-tv. De Beleef-tv is een soort digitale activiteitentafel, bedoeld om dementerenden te prikkelen tot actie, plezierig bezig te houden en contact te leggen tussen de patiënt en zijn bezoek. Weddesteyn heeft nog niet in  alle paviljoens de beschikking over zo’n gebruiksvriendelijke tv en is blij met elke vorm van sponsoring bij de aanschaf van een nieuwe Beleef-tv.

De organiserende Rotaryclubs uit Woerden zien de Bedrijvengolfdag als een goed evenement om samen met het bedrijfsleven in de regio geld bij elkaar te brengen voor sympathieke doelen. Dat past ook in de doelstellingen van beide Woerdense clubs van maatschappelijk betrokken professionals. Rotary is een service-organisatie die deel uitmaakt van een internationaal netwerk. Rotary-leden steunen hun medemens op verschillende manieren, onder meer door op een positieve manier een bijdrage te leveren aan de samenleving.

Bij de foto: Het winnende team van de 9e Rotary Bedrijven Golfdag: Service Apotheek Woerden