Beelden weer 'beeld-schoon'

Beelden weer ‘beeld-schoon’

Afbeelding met gras, boom, buiten

Automatisch gegenereerde beschrijving

Leden van twee Woerdense Rotaryclubs schrobden de beelden schoon (foto’s Hans Bakker)

Leden van twee Woerdense Rotaryclubs brachten zaterdag 19 juni een aantal beeldhouwwerken langs de Burgemeester van Kempensingel en de Oostdam weer in onberispelijke staat. Na een grondige schrob- en spoelbeurt waren de kunstwerken weer ‘beeld-schoon’.

De beelden, gemaakt tijdens beeldhouwsymposia die de Rotaryclubs Woerden en Woerden-Oude Rijn in 1997 en in 2007 organiseerden, staan op verschillende plekken in de stad. De beeldhouwwerken langs de Van Kempensingel en Oostdam hebben als thema ‘water’. Internationale kunstenaars werden uitgenodigd om in Woerden hun visie op ‘water’ in steen uit te drukken.

De Rotaryclubs organiseerden de symposia om Woerdenaren, het ambacht van het beeldhouwen en de kunstenaars dichter bij elkaar te brengen. De openbare beeldhouwsessies trokken veel belangstelling, ook van scholieren van Woerdense scholen. De beelden zijn destijds geschonken aan de gemeente, maar leden van de Rotaryclubs doen nog steeds het onderhoud.