IJsbaan Woerden zaterdag 3 december open

Afbeelding met sneeuw, schaatsbaan, persoon, gebouw

Automatisch gegenereerde beschrijving

IJsplezier voor jong en oud (foto Sylvia van Halm)

De Rotary-ijsbaan op het Woerdense Kerkplein gaat zaterdagmorgen 3 december weer van start. De organiserende clubs zijn blij dat het er na twee coronajaren toch weer van komt! Vanaf 09.30 uur kan jong en oud op de ijsbaan terecht. Het wordt er weer ouderwets gezellig, met een strakke ijsvloer, vrolijke kerstsongs en sfeervolle verlichting. Bijna 3.000 basisschoolleerlingen komen tijdens schooluren gratis schaatsen. Ze worden begeleid door jongeren van het Kalsbeek en het Minkema, die op de ijsbaan hun maatschappelijke stage vervullen.

’s Avonds is de ijsbaan het decor voor de bloedstollende Curlingcompetitie, die – heel bijzonder – in Woerden wordt gespeeld met speciaal geprepareerde fluitketels.

Buiten schooltijden is de ijsbaan, na betaling van een bescheiden entreebedrag, toegankelijk voor iedereen op hockey- of kunstschaatsen. Die schaatsen kunnen op de baan zelf ook worden gehuurd.

Generaties verbinden

Met hulp van een groot aantal vrijwilligers en sponsoren lukte het de Rotaryclubs Woerden en Woerden Oude Rijn ook dit jaar weer een baan van echt ijs neer te leggen in het stadscentrum. De baan is open tot zondag 8 januari. Doel van de Rotaryclubs is de Woerdense jeugd t/m 12 jaar een aantal uren ijsplezier te bezorgen, maar ook Woerdense generaties te verbinden: kinderen die er (met ouders of grootouders) komen schaatsen, jongeren die er hun maatschappelijke stage vervullen, Woerdenaren van alle leeftijden die zich in de Curlingcompetitie storten en vrijwilligers die dat alles begeleiden.

Zin om zelf te curlen?

Er zijn nog een paar plekken vrij voor wie met vrienden, familie of collega’s ‘vrij’ wil curlen. Ook aan de curlingcompetitie kunnen nog een paar teams meedoen. Op de website is te zien wanneer er nog plaats is. De kosten bedragen 50 euro per baan per uur. Tijdens de vrije curlingavonden zijn vrijwilligers van JCI Het Groene Hart aanwezig om speluitleg en aanwijzingen te geven.

Alle activiteiten op de ijsbaan zijn te volgen op de website www.ijsbaanwoerden.nl, via Twitter @IJsbaanWoerden, en op Facebook en Instagram. Reserveren voor vrij curlen kan via curling@ijsbaanwoerden.nl.