Maatschappelijke veiling

Bied op avontuur, heeft het doel gehaald!

Zaanstad, 5 juni 2022

Bied op avontuur, heeft het doel gehaald.

Afgelopen week heeft de maatschappelijke veiling voor het Anna's huis het streefbedrag van €20.000 overtroffen.

De prachtige entourage van de Doopsgezinde Vermaning in Zaandam was het decor voor deze gezellige en sfeervolle veiling die georganiseerd werd door Rotaryclub Wormerveer-Krommenie. De aangeboden kavels waren allemaal originele activiteiten en werden belangeloos aangeboden door clubleden, lokale ondernemers en andere personen die het Anna’s huis een warm toedragen.

Bij de opening van de avond werd een filmpje vertoond met korte shots van betrokken bij het Anna’s huis. Dat gaf meteen een totaalbeeld van het brede pakket dat wordt aangeboden aan iedereen uit de Zaanstreek die met kanker te maken heeft. Daarna kwam Mick Hoekstra, 27 jaar, persoonlijk vertellen wat het Anna’s huis voor hem heeft betekend en hoe hij nu een lotgenotengroep opzet voor adolescenten en jong volwassenen.

De veiling werd geleid door Marlous Mostrous van Sotheby’s. Marlous wist met humor, enthousiasme en vakmanschap de kavels en het goede doel zo onder te hamer te brengen dat het publiek deze goed kon waarderen en er mooie prijzen voor wilde betalen. Sommige kavels werden zelfs 2 keer verkocht. Zo werd de Verhalende vaartocht door het Wormer- en Jisperveld van clublid en oud burgemeester Peter Tange na de pauze nóg een keer geveild en bracht een mooi extra bedrag op. Ook het dagje zeilen met een oceaan zeilster was een populair kavel. Nadat een koop tot stand was gebracht bij de hoogste bieder trok ook hier de veilingmeester haar trukendoos open en wist met goedkeuring van de aanbieder nog een keer een mooi bedrag voor een extra zeiltocht te krijgen. Er werd ook schriftelijk en via de telefoon geboden, het dagje meelopen met de Burgemeester van Wormerland Judith Michel – de Jong is naar een nu nog onbekende ondernemer gegaan.

Bijzonder: alle kavels werden verkocht, van regenboogtaart tot zingend diner, alle culturele uitstapjes, privé tours, lezingen, workshops tot de handlezer aan huis vonden een blije eigenaar.

De absolute verrassing van de avond was het dagje mee met een truck van Albert Keijzer. Door verschillende enthousiaste bieders schoot de prijs van het kavel, genaamd “met de vlam in de pijp” omhoog. De prijs werd nogmaals opgedreven op het moment dat Rob de Visser, de directeur van het bedrijf dat het kavel aanbood, beloofde de truck zelf te sturen. Het topstuk van de veiling dat we graag nog noemen is een kookworkshop bij het Anna’s huis zelf dat begeleid gaat worden door Rob Berkhout. 2 bieders mochten dit kavel beide kopen voor een prachtig bedrag en zullen hun gezelschappen samenvoegen voor een leerzame, gezellige en culinaire avond.

De avond werd besloten met een loterij. Er werden verschillende mooie zaken, belangeloos aangeboden door Zaanse ondernemers, verloot.

Na de loterij werd het bedrag een opbrengst van € 20.000 bekend gemaakt. Claudia Wieringa van Anna's huis was zeer verheugd met het bedrag en dankte alle kopers, de kavelaanbieders, sponsoren en de organisatie van Rotaryclub Wormerveer-Krommenie.

Annelies Wichers, gastvrouw van de avond was zeer tevreden met het resultaat en kijkt met trots terug op een geslaagd evenement. Namens de Rotaryclub bedankte ze alle betrokken, sponsors en vrijwilligers die dit belangeloos mogelijk hebben gemaakt.

text