Drie Rotary Zomerkampen in 2016

foto jan 2016.jpg

Drie Rotary Zomerkampen in 2016

20 januari 2016

Rotary organiseert Zomerkampen om middelbare school leerlingen de mogelijkheid te bieden leeftijdsgenoten uit andere landen en werelddelen te ontmoeten, andere culturen te leren kennen en het internationale netwerk van Rotary uit te breiden. Op zaterdag 16 januari ’16 kwamen in Vught vertegenwoordigers van zeven Rotary Clubs bijeen om totaal drie zomerkampen ‘op te zetten.’

Een verslag:

Michiel de Graaff, coördinator Camps & Tours inbound, heet veertien vertegenwoordigers van zeven Rotary Clubs hartelijk welkom. De zeven clubs hebben zich kandidaat gesteld voor het organiseren van een zomerkamp in de grote vakantie van 2016.

De deelnemende Rotaryclubs hebben zich goed voorbereid. Iedere club heeft een aantrekkelijk programma gemaakt. Elk zomerkamp heeft een onderdeel water, stad en platteland. De scholieren gaan zwemmen, zeilen, abseilen, ze doen survivals, ze maken stadswandelingen, bezoeken musea, kerken, oude raadhuizen, een festival en een pretpark.

Zoals altijd, blijkt wederom dat de organisatie van een Zomerkamp een clubactiviteit is. Alle clubleden en hun families kunnen deelnemen. Zoals het huisvesten van buitenlandse scholieren of ophalen van en wegbrengen naar het vliegveld, het brengen en halen naar een activiteit. Er is altijd wel een bijdrage te leveren. De één is beter in organiseren en plannen en de ander in het uitvoeren.

Samenwerken geldt ook voor de veertien Rotarians in Vught. Zij hebben hun samenwerkingspartner gevonden. Emailadressen en telefoonnummers zijn uitgewisseld en de programma´s zijn op elkaar afgestemd. De ochtend wordt af gesloten met een mooi resultaat: Drie Zomerkampen tijdens de eerste vijftien dagen in juli 2016. Allen een geweldig Zomerkamp 2016 gewenst - Rotary Clubs Doesburg, Hoeksche Waard, Kerkrade, Rijk van Nijmegen, ’s-Hertogenbosch, Waddinxveen en Zoetermeer!

Wilt u met uw club ook een zomerkamp organiseren?

Kom naar de landelijke Informatiedag internationale jeugduitwisselingen. Ga eens kijken bij een zomerkamp.

Vraag informatie op: summercamp@rotaryyouthexchange.nl,

kijk op http://www.rotary.nl/yep/rotary/programmas/camps/introcampsinnl of meld je aan op https://rotaryyouthexchange.nl.

Deelnemers van een zomerkamp zeggen allemaal: “ Dank u wel, dat ik deze unieke kans heb gekregen om uw mooie land te bezoeken, het is een ervaring die ik nooit zal vergeten en ik ben vrienden voor het leven geworden met leeftijdsgenoten die ik zonder Zomerkamp nooit ontmoet zou hebben.” en “ de sfeer in onze club is sterk verbeterd, omdat we samen iets gepresteerd hebben waar we veel plezier aan hebben beleefd en waardoor wij elkaar nog beter hebben leren kennen”

cid:image004.jpg@01D15397.0B4C9370

voorbereiden Zomerkamp 2016