bijlage-p.-mdjc-programma-informatiedag-22-september-2018-webhare-b.doc

DOOR WIE & ONDERWERP

09.00-09.30

kantine

MDJC leden ontvangst met koffie/thee en (hernieuwde) kennismaking

09.30-10.00

aula

Dagvoorzitter Elly Scheepers, introduceert de Internationale Jeugduitwisselings programma’s met Rotary en andere service programma’s van Rotary.

Fred Dijkers, Rotary Gouverneur Jeugd, vertelt meer over Jongeren & Rotary, zoals Rotaract, Interact, Rotex, RYLA en Alumni.

Start informatie ronde1 voor

kandidaat uitwisselingsstudenten | ouders | geïnteresseerden:

aula

Long Term Exchange Programma (Jaaruitwisselingen) door coördinatoren: Esther Langenhuizen en Barbara Tusveld

lokaal 8

Short Term Exchange Programma’ (Korte programma’s) door coördinatoren:

Michiel de Graaf Camps & Tours en Christine Barnhard Family-to-Family

Start informatie ronde 1 voor Rotarians, Club Jeugd Commissarissen en Clubbestuursleden. Informatieronde 2 ook voor (kandidaat) gastouders.

lokaal 2

Info ronde 1. Lucien Perlitius vertelt over de organisatie en doelstellingen van YEP en de voorwaarden voor de Rotary Clubs.

Lucien licht u ook in over de organisatie door Rotary Clubs van Camps & Tours, en de bijdrage aan het Family-2-Family programma.

lokaal 2

Info ronde 2. Pieter Postma en Reineke Reitsma vertellen over het ‘Hosten’ ontvangen van een jaarkind. De taken voor de club(jeugdcommissaris) en de gastouders.

Herhaling: Start informatie ronde 2 voor kandidaat uitwisselingsstudenten | ouders | andere geïnteresseerden

aula

Long Term Exchange Programma (Jaaruitwisselingen) door coördinatoren:

Esther Langenhuizen en Barbara Tusveld

lokaal 8

Short Term Exchange Programma’(Zomerprogramma’s) door coörrdinatoren:

Michiel de Graaf Camps & Tours en Family-to-Family Christine Barnhard

09.00-13.00

BINNENTUIN

Coördinator: Hans Lambeek.

INFORMATIEPUNT

In de binnentuin is het INFORMATIEPUNT met aanspreekpersonen Tasja Arns en Marco Beijersbergen.

Voor specifieke informatie over verzekeringen en kosten, inschrijfmogelijkheden en website zijn daar aanwezig Jeroen Sertons, Wybo Zoutman en Elly Scheepers. Ook liggen hier informatiebrochures.

LANDENBEURS

Voormalige uitwisselingsstudenten (Rotexleden) en jongeren die hebben deelgenomen aan het Family-2-Family of Camps &Tours programma informeren aanwezigen graag over het land waar zij met Rotary geweest zijn. Clasine Scheepers en Luuk Derksen coördineren deze ‘Landenbeurs.’

ROTARY JEUGD

Een presentatie van de jongeren afdelingen van Rotary: Rotaract en Interact. Daarnaast Rotex, Alumni en RYLA. Ook is hier meer te horen over het Shelterbox Service project van Rotary waar uitwisselingsstudenten frequent een bijdrage aan leveren in de vorm van fundraisen.

09.30-13.00

Kantine

VIDEO EN FOTO PRESENTATIES VAN JEUGDUITWISSELINGEN MET ROTARY

Henk van den Berg en Alette van Maas de Bie geven hierbij een toelichting.

Afsluiting door Wim Brand, voorzitter MDJC en Elly Scheepers

12.00-13.00

kantine

LUNCH voor alle aanwezigen

12.00-13.30

uitgang

Afscheid

U kunt hier uw laatste vragen nog stellen, uw bij aankomst ontvangen evaluatie formulier graag ingevuld afgeven en

inlichtingen krijgen over de inschrijving en en tasje ontvangen met informatiefolders en presentjes.