wij organiseren fundraisacties
serviceclub van het eerste uur
75 jarig-jubileum project
Rotary 100 jaar
beheerder van Hoekmanfonds
Bijdrage van €7.500 voor sportclub Only Friends
bedrijfsbezoek
Een tweede hospice voor de Zaanstreek
Steun voor weeshuis in Kenia

Rotary Club Zaandam zet zich vrijwillig in voor de Zaanstreek

GOED VOOR ELKAAR

Op 9 februari organiseerden we het grootste popup koor van de Zaanstreek in de Bullekerk. Het werd een supergezellige back to the 80's avond, waarmee we het Zaans Natuur en Milieucentrum te steunen in hun duurzame missie. Voor een popup koor hoef je geen geoefende zanger te zijn, plezier in meezingen is genoeg. En dat bleek ook nog aardig te klinken.

WIJ STONDEN AAN DE WIEG VAN DE 2 HOSPICES IN DE ZAANSTREEK

Supertrots zijn we op onze clubs die fantastisch hebben samengewerkt om een tweede hospice in de Zaanstreek mogelijk te maken. Na het eerste dat een project van onze club was, bleek er behoefte aan een tweede hospice. Met de inzet van de stichting Hospice Zaanstreek, en de 5 clubs van Zaanstad is het gelukt om in dezelfde sfeer als het eerste Hospice in Krommenie (de Schelp) een tweede 'bijna thuis huis' te openen. Het hospice wordt gerund met vrijwilligers en biedt plek aan 5 gastbewoners.

ROTARYCLUB ZAANDAM

De rijke historie van deze club voert terug naar voor WOll. Rotary club Zaandam was in 1938 de eerste club in de Zaanstreek en de 30e club in Nederland. En werd opgericht door Anton Verkade. Toen waren het vooral de leidinggevenden van de grote bedrijven die gevraagd werden zich aan te sluiten. De club bood een plek waar men zonder voorbehoud met elkaar van gedachten kon wisselen over bedrijfs- ethische vraagstukken en zo van elkaars kennis en ervaring gebruik kon maken. Kennis die we ook inzetten om de maatschappij te dienen. Dat doen we nog steeds.

VAN ALLE MARKTEN THUIS

Door vanuit zoveel mogelijk functiegebieden van de maatschappij een betrokken leidinggevend persoon op te nemen, houden we voeling met wat er speelt in de omgeving en kan de club daar waar nodig hulp bieden in de vorm van kennis of fundraisingacties. Integriteit staat hoog in het vaandel net als persoonlijke betrokkenheid.

Ben je nieuwsgierig geworden? We hebben plek voor ondernemende mensen uit de medische zorg, politie, onderwijs, ondernemers met een winkel, een horecabedrijf,  automotive, IT,...

Neem contact met ons op.