Ondanks regen een geslaagde de 2e editie Liemers Fietsronde

Liever de Liemers Fietsronde 2019

Ondanks het herfstige weer, blikken deelnemers aan de Liever de Liemers Fietsronde terug op een mooie fietstocht.

logo_ri_transpRotaryclub Zevenaar

Geslaagde de 2e editie Liever de Liemers Fietsronde

Zevenaar, 29 september 2019

De weergoden zaten zondag 29 september helaas niet mee. Toch kijkt Rotaryclub Zevenaar terug op een geslaagde, tweede editie van de Liever de Liemers Fietsronde. “De route was prachtig”, aldus een van de deelnemers die zich niet door de regen liet tegenhouden.

Start met ontbijt voor sympathisanten

De dag startte met een ontbijt voor de sympathisanten van de Liever de Liemers fietsronde. Dit zijn organisaties en bedrijven die de fietsronde een warm hart toedragen, door middel van een sponsorbijdrage. Rotaryclub Zevenaar trakteerde deze sympathisanten op een heerlijk ontbijt.

Langs de Montferlandse heuvels

Daarna stapten niet alleen een aantal sympathisanten op de fiets, ook een heel aantal ‘gewone’ fietsers. Tenslotte was de belofte van deze tweede editie van de Liever de Liemers Fietsronde ‘het mooiste van de Liemers laten zien’. Zo voerde de route langs allerlei bezienswaardigheden, zoals het Uutblaoshuukske bij Spijk, Huis Aerdt en Huis De Byvanck bij Beek. Deelnemers werden daarnaast getrakteerd op één lichte klim, over de Hohe Heide. Voor wie het klimwerk liever aan zich voorbij liet gaan, was de kortere route prima geschikt.

Verrassend vertier

Van een echte cartoonist die de deelnemers onderwijl zij een kopje koffie dronken, vastlegde op de ‘gevoelige tekening’, tot een live optreden van een heuse rockband. Zelfs een massage was dit jaar tijdens de Liever de Liemers Fietsronde mogelijk.

Rotarians staan paraat bij de startpunten en voor hulp onderweg

Krachtpatsers in kwetsbaarheid

Hoewel het fietsen op 29 september 2019 voorop stond, liet Rotaryclub Zevenaar deze zondag ook zijn maatschappelijke betrokkenheid zien. Met de opbrengst van de sponsorgelden en de bijdrage van de deelnemers ondersteunt Rotaryclub Zevenaar het goede doel: Krachtpatsers in kwetsbaarheid. Via dit project van welzijnsorganisatie Mikado worden kwartiermakers opgeleid, die vervolgens mensen met een psychische of lichamelijke kwetsbaarheid stimuleren om weer in beweging te komen. Het ultieme doel is dat de kwartiermakers erin slagen deze mensen naar (vrijwilligers)werk te leiden. Met de donatie van Rotaryclub Zevenaar is het mogelijk het project uit te breiden naar Zevenaar. Mikado heeft daarvoor in Caleidoz een nieuwe partner gevonden.

Met dank aan onze sympathisanten: