60 jaar jubileum Rotary Zoetermeer
Meer
Ambulance voor Oekraïne
Benefietconcert voor Oekraïne

De oudste Rotaryclub in Zoetermeer. Opgericht in 1957.
per 1 juli 2022 zijn de clubs Zoetermeer, Zegwaart en De Geuzen opgegaan in één club, Rotaryclub Zoetermeer. Zij komen bijeen in Stage Kitschen & Café, Restaurant van het Stadstheater, Theaterplein 10, 2711 EK Zoetermeer. Bijeenkomsten zijn iedere woendsdagavand om 18:00 uur.

Estafette fietstocht langs Rotaryclubs

Op zondag 22 oktober arriveerde de Rotary fiestesrafette op de Markt bij de Dobbe. Onder luid aplaus werden de fietsers van Rotaryclub Pijnacker-Nootdorp ontvangen door de leden van Rotarys club Zoetermeer, wethouder Weerwag en een groep Oekraïners. Door sponsering van de gefietste kilometers kon een check met een bedrag van ruim € 500,-- overhandigd worden. In overleg met de Oekraïners gaat dit bedrag besteed worden aan museumjaarkaarten en sportbenodigdheden. Daarnaast werden er negen opgeknapte fietsen gegeven. De aanwezige Oekraïners waren blij met de check en de fietsen. Met een speciaal fietstenue en motorbegeleiding vertrok de ploeg van Rotaryclub Zoetermeer naar Leiderdorp onder luide aanmoediging van de achterblijvers. Op 16 december komt de estafette tot een eind.

informatie

Samenvoeging drie clubs tot één

Er werd al jaren over gesproken, de club wordt kleiner omdat oudere leden vertrekken naar een past Rotaryclub en nieuwe aanwas bleek moeilijk. Waarom de drie clubs uit Zoetermeer niet samenvoegen? Makkelijker gezegd dan gedaan. Laten we eerst onze acties geamenlijk doen, dan leren we elkaar al een beetje kennen. We begonnen dus voorzichtig met samenwerken. steeds als een c;lub een actie deed werd ook inzet van de andere clubs gevraagd en gekregen. Eerst de Taalweek, daarna de vakantietassenactie, de sinterklaasactie en vervolfgens ook de kerstpakkettenactie. Watg bleek we konden goed met elkaar overweg en de acties die de verschillende clubs organiseerde waren ook leuk om aan mee te doen. Ondanks dat Corona wel eens roet in het eten gooide gingen we op de ingeslagen weg verder en werd het clubjaar 2021 gebruikt om éen club te vormen met ingang van het clubjaar 2022. De clubbijeenkomsten werden zoveel mogelijk gezamenlijk gehouden in het Stadstheater of de Sniep. in juni 2022 was het dan zover en de voorzitters van de verschillende clubs overhandigde hun voorzittersketen aan de nieuwe voorzitter Gerhard Jansen. Dit deden zij bij een grote bijeenkomst waarbij leden, oud-leden en leden van onze vriendenclubs uit Duitsland met partners aanwezig waren. Vanaf die datum bestaat er nog maar één rotayclub in Zoetermeer Rotaryclyub Zoetermeer genaamd.

beeldverslag

Rotary, 100 jaar is niet genoeg

Op zondagmorgen 22 oktober a.s. om 10:00 uur geeft burgemeester Bezuijen op de Markt bij de Dobbeplas het startschot voor een estafette fietstocht naar Leiderdorp. Rotary bestaat 100 jaar in Nederland, het is een organisatie van vrijwilligers, die niet alleen met financiële bijdragen, maar vooral met inzet van de professionele skills van de leden projecten realiseert voor sociaal en economisch kwetsbaren. Rotary opereert wereldwijd, dus ook de skills van buitenlandse vrijwilligers zijn beschikbaar.

Het 100 jarig bestaan wordt gevierd met een estafette. Deze staat in het teken van Oekraïne. Het gaat over vrede en veiligheid, maar vooral ook voor de hulp en bijstand aan in Nederland verblijvende Oekraïners en hun familieleden.

Rotary trapt af voor nog eens 100 jaar, de leden komen graag in gesprek met belangstellende over de betekenis die Rotary heeft voor de samenleving, wat haar ambities zijn of wat haar amibities zouden moeten zijn. Rotary heeft plaats voor iedereen die beroepsvaardigheden belangeloos wil inzetten voor een betere wereld. Of het nu gaat om de uitbanning van pokken en polio door wereldwijd te vaccineren, ondersteuning van onze eigen stadsgenoten in moeilijkheden of dat het gaat om een bijdrage leveren aan verbetering van natuur- en milieu, Rotary zet zich in.

Er zijn wekelijkse bijeenkomsten, die naast gezellig, vooral ook inspirerend zijn. Het is verfrissend om even uit de dagelijkse sleur te stappen en op een heel andere manier met anderen dan directe collega's en familie na te denken over wat er beter kan en hoe je daaraan kunt nbijdragen met je beroepservaring. Samen met andere Rotary vrijwilligers waar ook ter wereld.

Vanaf 10:00 uur is iedereen van harte welkom op de Markt. u kunt de Rotarians ook onderweg aanspreken. De estafette-route loopt van Zoetermeer via Leidsewetering en de Noord AA naar Leiderdorp.

meer informatie

Uw reacties

Rotaryleden van alle clubs, wereldwijd, zijn van harte welkom bij onze bijeenkomsten in De Sniep. Of bent U geen lid, maar wilt U meer weten over Rotary en een mogelijk lidmaatschap? Bel met ons secretariaat:  +31 6 54364025, of neem contact met ons op via onze contactpagina.