Handjes uit de mouwen

Leden van Rotaryclub Zoetermeer-Zegwaart zetten zich in bij acties die passen bij NLdoet of waarbij hun (vak)kennis waardevol is.

NLdoet

-

Natuurtuin Zoetermeer: deze stichting wil burgers actief en passief kennis betrekken bij deze parel. Een ploeg droeg enthousiast een steentje bij aan het onderhoud van de Natuurtuin in het Westerpark.

-

Zorgboerderij Swaenensteyn: samen met kinderen en medewerkers is gezorgd voor het nieuw aangelegd dierenverblijf, een opknapbeurt voor de woonkeuken en het schoonmaken en verven van de pipowagen.

-

Verzorgingshuis Vivaldi: de balkons bij de gemeenschappelijke ruimtes zijn van bloembakken voorzien.

(Vak)kennis

Zoetermeer On Stage vindt jaarlijks plaats. Zo'n 1000 vmbo-leerlingen uit Zoetermeer maken kennis met het bedrijfsleven. Er worden matches gemaakt tussen werkgevers en scholieren. Elke match houdt in dat de leerling een moment gaat meelopen met het bedrijf waar hij/zij in de toekomst misschien wil gaan werken. Hierdoor kunnen jongeren inspiratie opdoen voor hun vervolgopleiding en toekomstige baan. Meerdere clubleden verlenen aan dit evenement hun medewerking.

De TalentenAcademie van Stichting Piëzo biedt kinderen uit Zoetermeer in de leeftijd van 8 t/m 14 jaar kansen om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Dit gebeurt in samenwerking met inspirerende en talentvolle volwassenen, die als rolmodellen fungeren. In blokken van vier weken gaan de kinderen met hun eigen talenten aan de slag, waarbij ze kennis maken met talenten van rolmodellen. De kinderen gaan ook op bezoek in de praktijk. Clubleden - vanuit advocatuur, rechterlijke macht, fysiotherapie en horeca - verlenen met veel enthousiasme hun medewerking.

De Interservice IQ Quiz wordt georganiseerd door Rotaryclub Voorburg-Vliet. Niet alleen IQ’s van de leden van de verschillende serviceclubs worden beproefd, maar de opbrengst gaat naar een goed doel. Onze clubleden zorgen jaarlijks voor een afvaardiging van 10 personen.