Stichting Present

Rotary helpt Stichting Present met projecten

Stichting Present werkt landelijke en slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Als makelaar in vrijwilligerswerk bieden zij de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in de eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Deze gedachte en werkwijze sprak Rotary Zoetermeer Zegwaart erg aan na een presentatie van Present. Na een inventarisatie onder de leden voor welke projecten er belangstelling was, zijn de handen uit mouwen gestoken in een tweetal projecten: het schilderen van een woning en het verzorgen van een high tea.

Uit de berichtjes op facebook van stichting Present is duidelijk dat we geslaagd zijn

Opknappen woning

Wat kan je een paar weken een verschil maken! Met de inzet van een 7 tal vrijwilligers hebben we er voor gezorgd dat de nieuwe woning van een mevrouw er tip top uitziet. Er is gewit, geverfd, behangen en het laminaat is gelegd. Mevrouw kon daarna met een gerust hart verhuizen en aan een nieuw leven beginnen.

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen en staande mensenAfbeelding met muur, binnen, vloer

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding kan het volgende bevatten: binnen

Afbeelding kan het volgende bevatten: binnenAfbeelding met muur, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving

Samen met de Rotary Zoetermeer Zegwaart hebben we het verschil gemaakt voor vrouwen en kinderen uit de opvang. De Rotary had een heerlijke High Tea verzorgd voor de vrouwen waar we met z'n alle van genoten hebben. Terwijl we lekker aan het smullen waren hebben we onderling fijne gesprekken gehad en is een mooie brug geslagen tussen mensen die elkaar normaal niet tegenkomen. We willen de Rotary van harte bedanken voor hun inzet.

Afbeelding met binnen, schotel, koken, vers

Automatisch gegenereerde beschrijvingAfbeelding met tafel, binnen, voedsel

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen, zittende mensen, tafel en binnen