Moordrechtse Anisha naar ‘the states’

Vlnr: Anisha de Vries en Molly Sorensen in Amsterdam

Anisha de Vries, 15 jaar, uit Moordrecht is zaterdag 22 juli vertrokken naar the States. Niet ‘gewoon’ voor vakantie, maar in het kader van het uitwisselingsprogramma ‘Family to Family’ via Rotary club Zuidplas. Vier weken geleden landde Molly Sorensen, 15 jaar, uit Kasson (Minnesota VS) op Schiphol. De afgelopen vier weken bracht zij door bij familie de Vries. Ze kijken terug op een mooie periode waarin ze naast allerlei toeristische uitstapjes, ook mee is gegaan naar de school van Anisha. Een bezoek aan het Anne Frank huis maakte indruk op de Amerikaanse Molly, zo ook hun bezoek aan diverse steden, waarbij het haar vooral opviel hoe klein alles is. Voor het bezoek aan Minnesota staan ook al diverse uitstapjes in de planning, waaronder een bezoek aan Wisconsin en Chicago.
Het uitwisselingsprogramma is er voor bedoeld om jongeren op vroege leeftijd kennis te laten maken met andere culturen, niet als toerist maar als gast bij een lokale familie. Zo stappen jongeren uit hun vertrouwde omgeving en krijgen ze de kans anderen te ontmoeten en van elkaar te leren. Ook interesse, kijk op: www.rotary.nl/yep/rotary/programmas/fam/