Welzijn Zuidplas brengt ouderen samen met kerst

Foto door Bastienne Prins

Dinsdagavond 19 december jl. vond in het Van der Valk Hotel Nieuwerkerk een bijzonder kerstdiner plaats. Veel ouderen zijn met kerst alleen. Het Nationaal Ouderenfonds vindt dat dat anders kan en daarom initiëren zij jaarlijks, in samenwerking met Van der Valk, door het hele land kerstdiners. Ook in gemeente Zuidplas werd een kerstdiner georganiseerd. De coördinatie was in handen van Welzijn Zuidplas en het diner werd mede mogelijk gemaakt door Rotaryclub Zuidplas en de Lionsclub Nieuwerkerk aan den IJssel. Het kerstdiner werd gratis aangeboden aan maar liefst 80 ouderen, die waren voorgedragen door o.a. de ouderenbonden, de kerken, de Zonnebloem, de Plusbus en Welzijn Zuidplas. Doel van het diner is om ouderen samen te brengen tijdens de feestdagen. Daarnaast konden ouderen tijdens het diner in contact komen met tafel- en buurtgenoten, waar mogelijk mooie vriendschappen uit voort komen. Vrijwillige ‘tafeldames’ droegen hier een steentje aan bij. Er was een sfeervol programma samengesteld met een welkomstwoord van wethouder Daan de Haas en muzikale intermezzo’s verzorgd door muziekonderwijs MOZ-Art en een optreden van muziekduo Eterno. Na het feestelijke drie gangendiner kregen de genodigden een verrassingstasje mee naar huis, met o.a. kerstkaarten van leerlingen van de Wingerd. Vrijwillige chauffeurs van o.a. de Rotaryclub, de Lionsclub, de Plusbus, de SAZ en de Zonnebloem zorgden ervoor dat de ouderen na deze heerlijke avond ook weer veilig thuis kwamen.