Mattheus Passion 16 april 2022
Rotary Magazine
lees hier
jaarthema 2023 - 2024
klik hier voor een toelichting
100 jaar Rotary in Nederland
bekijk hier het filmpje van D 1610

Nieuw: Matthäus Passion in Dordrecht op 30 maart 2024

Uitvoering door het Bach Ensemble Amsterdam.

Kaarten zijn nu beschikbaar via KlassiekeMuziek.nl

Bestel direct kaarten

Rotary Rally 16 september 2023

Ten behoeve van Stichting Quiet Drechtsteden organiseerde Rotaryclub de Zwijndrechtse Waard de Rotary Rally 2023. Wederom een groot succes.

Klik hier voor de foto's

Rotary de Zwijndrechtse Waard actief tijdens NLdoet!

Het Oranje Fonds organiseert ieder jaar NLdoet  en laat hiermee zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn. Er worden voor NLdoet projecten aangeleverd door verschillende organisaties en verenigingen waar extra handen goed van pas komen. Dit jaar was dit op vrijdag 15 en zaterdag 16 maart en uiteraard heeft Rotary Zwijndrechtse Waard ook een steentje bijgedragen. Het ondersteunen van maatschappelijke goede doelen en initiatieven in de regio is een belangrijk speerpunt van Rotary en het was dan ook geen probleem om meerdere leden van onze club te vinden die bij een van de projecten wilden gaan helpen.

Zo zijn er meerdere leden die hebben geholpen bij de Ambachtse Muziekschool om de lokalen op te frissen en de muziekinstrumenten te onderhouden. Daarnaast is er geholpen bij een high tea voor bewoners vanuit de bewonerscommissie bij Walburg en zijn er bij een derde project vleermuizenkasten opgehangen in het Waalbos tussen Heerjansdam en Rijsoord. Stuk voor stuk waardevolle activiteiten waarbij het nuttige werd verbonden met goede en gezellige gesprekken.

We kijken met elkaar terug op een mooie en actieve dag waarbij er veel waardering werd uitgesproken vanuit de projecten die we hebben geholpen.

Volgend jaar kunnen we er met elkaar weer toe doen op vrijdag 14 en zaterdag 15 maart 2025!

Klik hier voor meer informatie

Verkerkloop 2024

Woensdagavond 15 mei 2024 wordt de 45ste editie van der Verkerkloop georganiseerd en is inmiddels uitgegroeid tot Zwijndrechts grootste sportevenement met meer dan 2400 5 km en 10 km lopers, 1000 scholieren en 130 bedrijventeams.
Onze club zal ook dit jaar weer actief helpen om dit evenement tot een succes te maken

Officiele opening van Het Fort in Zwijndrecht op 29 Februari 2024.
Het goede doel dit jaar: https://hetfort.org/locaties/15/zwijndrecht

Tulpenbollen voor End Polio Now actie 2023

Op 27 November 2023 hebben we samen met Interact ongeveer 800 tulpenbollen gepoot bij de Pieter Zeemanstraat in Zwijndrecht.

End Polio Now website

Onze Rotary Club doneerde 66 kinder kledingboxen aan Stichting Breath.

Onze Rotary Club doneerde 4 shelterboxen aan Turkije & Serië.

Klik hier voor meer informatie

Zwijndrecht