Tulpen voor de tuin van het hospice

Gepubliceerd op 29 november 2021

Rotary Zwolle Noord doet elk jaar mee met de wereldwijde actie ‘End Polio Now’ waarbij wij tulpenbollen verkopen om daarmee een bijdrage te leveren aan het definitief uitroeien van polio. Dit jaar hebben we 105 doosjes met tulpenbollen verkocht. De opbrengst wordt verdubbeld vanuit de Bill Gates Foundation zodat er ruim 3000 euro naar End Polio Now gaat.

Daarnaast krijgt een deel van de tulpenbollen een mooie bestemming. Vandaag zijn 800 gedoneerde bloembollen gepoot in de tuin van het Hospice Zwolle. Enkele leden van Rotary Zwolle Noord hebben samen met drie tuinvrijwilligers van het hospice deze klus geklaard.

Hospice Zwolle is een plek om de laatste levensfase door te brengen als dat thuis niet mogelijk is. Omringd door naasten, vrijwilligers en zorgverleners - bijna zoals thuis.