Camps & Tours

Short Term Exchange Program

CAMPS & TOURS: deelnemen

Wat houdt dat in?

Heel veel Europese landen organiseren in de periode van juni t/m september Zomer Tours en speciale kampen, zoals zeil-, ski- en sportkampen. De laatste jaren worden er ook Zomerkampen in Canada, V.S. en Taiwan georganiseerd. Er worden groepen van 10 à 20 deelnemers gevormd met een zo groot mogelijke spreiding van nationaliteiten. Deze groepen zijn te gast bij Rotaryclubs die een informatief, toeristisch of sportief programma organiseren. Meestal verblijft men in (Rotary)gezinnen of hostels waarbij Rotarians de leiding hebben. De belangstelling is doorgaans groter dan het aantal beschikbare plaatsen, dus stuur z.s.m. jouw aanmelding in!.

Voor wie?

De leeftijd van de deelnemers varieert van 15 - 21 jaar. Deelname is mogelijk voor jongeren van Rotarians en van niet-Rotarians.

Met welke landen?

Europese landen, maar ook Canada, VS en Taiwan.

Elk jaar is er een heel wisselend aanbod aan zomerkampen in de wereld. Er worden zomerkampen aangeboden in veel Europese landen, maar ook bijv. in USA, Brazilië, Argentinië of Canada.

Een overzicht van alle actuele zomerkampen is te vinden in onze App 'Rotary Youth Exchange NL'.(zie de QR-code onderaan deze pagina).

Aanmelden?

Door de buitenlandse organisator worden uitnodigingen aan de MDJC (= Multi District Jeugdzaken Commissie van Rotary) gestuurd om een jongen of meisje van een bepaalde leeftijd en in een speciale periode aan hun Camp of Tour te laten deelnemen. Deze uitnodigingen worden direct na ontvangst in de App geplaatst ter info. Je treft deze in de App aan vanaf half januari t/m begin mei. Dus hier vind je steeds het meest actuele aanbod over de Camps & Tours uit de deelnemende landen. Je kunt de coördinator ook direct laten weten als je interesse hebt om deel te nemen aan een bepaald Camp of Tour. Aanmelden via het emailadres interesse@rotaryyep.nl.

Hierop moet duidelijk worden:

• Wie jouw sponsor-Rotary Club is;
  • De periode waarin je beschikbaar bent;
  • De landen waarnaar je voorkeur uitgaat. (Als er geen speci­fieke voor­keur is en elk Europees land goed is, kan dit vermeld worden.)

De coördinator koppelt de aanmeldingen aan de uitnodigingen en stuurt de deelnemers bericht.

Dringend verzoek: gelieve bij aanmelding op te geven of men zich ook heeft aangemeld voor andere reizen of kampen

De CJC van de sponsorclub stuurt het aanmeldingsformulier naar de outboundcoördinator: zomerkamp@rotaryyep.nl

Kosten?

De kosten voor aanmelding zijn € 100.-. * (kosten kunnen per jaar verschillen)

De aanmelding staat open tot mei.

Naast het inschrijfgeld moet men rekening houden met de volgende kosten:

• Reiskosten naar de plaats waar het kamp wordt gehouden.
  • Zakgeld ter plaatse.
  • Een enkele Rotary Club in het buitenland vraagt wel eens een klein deelnamebedrag (dit staat steeds in de uitnodiging vermeld.)

Waarom doen we dit?

• Het opbouwen van goede relaties met andere landen
  • Het houdt de club jong
  • De jongere ontwikkelt zichzelf en zijn/haar omgeving