Arie Plaisier uit Oene mag zich ‘Paul Harris Fellow’ noemen

Tijdens een recente clubavond is Arie Plaisier, lid van Rotary Club Epe, benoemd tot Paul Harris Fellow. Arie kreeg deze prestigieuze onderscheiding uitgereikt in aanwezigheid van diverse Rotarians. Op onderstaande foto toont hij de onderscheiding nog even.

OENE/EPE - Arie Plaisier uit Oene is vorige week benoemd tot ‘Paul Harris Fellow’. In de wereld van de Rotary-serviceclubs staat deze internationale award gelijk aan een koninklijke onderscheiding. “Arie heeft deze onderscheiding ontvangen voor al zijn inzet tijdens de 35 jaar dat hij inmiddels lid is van Rotary Club Epe”, vertelt voorzitter Bart Hulsegge namens de Eper serviceclub.

Arie zelf reageert bescheiden. “Zo’n onderscheiding was voor mij persoonlijk niet nodig. Ik doe mijn werkzaamheden voor Rotary Club Epe altijd met zeer veel plezier. Dat hoort er gewoon bij. Wanneer je bij de Rotary zit, dan zet je je in voor de gemeenschap. Ieder op zijn of haar eigen manier. Al moet ook gezegd worden dat ik natuurlijk best wel trots ben op deze onderscheiding.”

De Paul Harris Fellow (PHF) is vernoemd naar de oprichter van Rotary. De PHF-onderscheiding wordt toegekend aan personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de Rotary in het algemeen of een club in het bijzonder.

Arie Plaisier heeft inmiddels ruim 35 jaar zijn hart verpand aan Rotary Club Epe. Zo was hij al eens jaarvoorzitter, maar bemande hij ook diverse commissies (waaronder de community service, de pr-commissie en de programmacommissie). “Ook was hij Rotary-breed een zeer betrokken lid. Hij was jarenlang betrokken bij de Rotary Foundation en hield zich de afgelopen jaren bezig met de jeugdcommissie van Rotary Club Epe.” Vorige maand kwam die laatste inzet nog maar weer eens zeer prominent bovendrijven tijdens het organiseren van het Summer-Camp van Rotary Club Epe, aldus Hulsegge. “Een groep jongeren werd door Arie en de rest van de gemotiveerde commissie op sleeptouw genomen. De vijftien jongeren uit dertien verschillende Europese landen hebben vijf dagen lang ons land mogen ontdekken.”

Arie wordt door Rotary Club Epe geroemd als leider van diverse evenementen, vindt Rotary-voorzitter Hulsegge. “Arie is recht door zee, coöperatief en eveneens een doorpakker. Dat maakt hem tot een ware Paul Harris Fellow.”

Ook bijzonder? Arie Plaisier is dit jaar al het tweede lid van Rotary Club Epe die deze onderscheiding kreeg. In februari werd bloemist Sjacco Gerritsen gedoopt tot Paul Harris Fellow. Gerritsen en Plaisier zijn pas het vijfde en het zesde Rotarylid uit Epe die deze versierselen opgespeld hebben gekregen. Hulsegge, tot slot: “Sjacco en Arie hebben dit jaar weliswaar deze prestigieuze onderscheiding ontvangen, maar alle leden van Rotary Club Epe werken natuurlijk volop mee aan het verwezelijken van de doelen die de Rotary ooit gesteld heeft.”

Meer weten over Rotary Club Epe? Surf dan eens naar www.rotary.nl/epe/