Persbericht Jeugdstimuleringsprijs

Jongerenprojecten in de schijnwerpers

Het is voor jongeren extra lastig om in deze tijd hun weg in de maatschappij te (blijven) vinden. Veel jongerenprojecten staan onder druk. Ze kunnen extra aandacht en een financiële injectie dan ook goed gebruiken. Daarom organiseren de 76 Rotary- en Rotaractclubs in district Oost-Nederland voor de tweede keer de Rotary Jeugdstimuleringsprijs om jongerenprojecten in de schijnwerpers te zetten en te ondersteunen. Het district bestaat uit zes regio’s: Noord Veluwe, Arnhem e.o., Veluwezoom, De Achterhoek, Twente Noord en Twente Zuid.

De Rotaryclubs stellen gezamenlijk het prijzengeld van € 8.750,- beschikbaar. In iedere regio wordt een winnaar gekozen en uit die winnaars de districtswinnaar.

Hoe doe je mee?

Criteria voor meedoen zijn dat het project actueel is en bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling van jonge mensen (leeftijd t/m 27 jaar). De uitvoerbaarheid van het project is realistisch en er zijn vrijwilligers bij de uitvoering van het project betrokken. Tenslotte moet het project maatschappelijke impact hebben. Het doel mag dichtbij huis zijn, maar ook veraf.

Wat moet je doen?

Stichtingen, verenigingen en particulieren met een band met één van de zes regio’s kunnen hun jongerenproject tot 31 maart a.s. aanmelden door het invullen van het digitale aanmeldformulier en het uploaden van een door de jongeren gemaakt en gepresenteerd filmpje over het project van ongeveer 3 minuten op de website van de Rotary Jeugdstimuleringsprijs: https://www.rotary.nl/d1560/Commissies/jeugd/Inschrijfformulier/

Verkiezingen!

In april vindt per regio de verkiezing plaats via stemming door de plaatselijke Rotaryclubs. Daarna kent een vakjury uit de regiowinnaars ook nog eens een extra hoofdprijs toe tijdens de finaleronde. De prijsuitreiking aan de regiowinnaars en de districtswinnaar vindt plaats op 20 april 2023.

De opzet van de wedstrijd, voorwaarden voor deelname en alle andere informatie is te vinden op de website van de Rotary Jeugdstimuleringsprijs: www.rotary.nl/d1560/commissies of: https://www.rotary.nl/d1560/Commissies/jeugd/Deelnemen%20aan%20de/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Einde persbericht)

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie over de Rotary Jeugdstimuleringsprijs 2023: Michael Kors,
e-mail: DG2024-2025@kors.nl of 06-54647933.