Welkom bij Rotary Geldermalsen

Tenten voor de scouting
Verkoop End Polio Now Tulpen
Welkom

Rotaryclub Geldermalsen is een vereniging die bestaat uit ±25 leden. Onze leden zijn afkomstig uit allerlei verschillende beroepsgroepen.

Rotary is een internationale organisatie. Onze leden zetten zich in om vanuit een gedeelde passie en betrokkenheid het welzijn van mensen overal in de wereld te verbeteren. In bijna alle landen ter wereld vind je Rotaryclubs. Samen met andere clubs realiseren Rotarians internationale projecten om de grootste uitdagingen van onze tijd aan te pakken. Lid zijn van Rotary verrijkt je leven: je helpt actief mee om het verschil te maken en je sluit vriendschappen voor het leven.

Wij komen wekelijks bijeen op dinsdag van 11.45 - 13.45 uur in restaurant De 3 Zussen in Meteren. We drinken dan een drankje en praten informeel met elkaar. We lunchen samen en dan hebben we eerst een formeel overleg dat doorgaans niet langer duurt dan een kwartier. Als afsluiting hebben we meestal een spreker met een interessant verhaal.

Waar zetten we ons voor in

Bij ons kun je je daadwerkelijk maatschappelijk inzetten; lokaal, nationaal en mondiaal. Daarnaast ontwikkel je kennis over maatschappelijke organisatie en ontwikkelingen met presentaties door (externe) sprekers, bezoeken aan bedrijven/ organisaties en persoonlijke contacten. Door de bijzondere onderlinge contacten groeien vaak vriendschappen voor het leven.

Afgelopen jaar hebben we o.a. deze acties uitgevoerd:

• We organiseren jaarlijks het Groot Kinderdictee West Betuwe. 12 scholen hebben meegedaan met meer dan 500 kinderen. De opbrengst dit jaar was voor het project "Kinderzwerfboek" van Nationaal Fonds Kinderhulp en voor Integreren doe je samen.
  • We hebben het Job Experience Program: Heel wat vmbo-leerlingen kiezen een vervolgopleiding of stappen in een baan waar ze zich al snel niet thuis voelen. Om dat te voorkomen gaan scholieren van de Lingeborgh in Geldermalsen met hulp van de Rotary Geldermalsen op verkenningstocht langs het bedrijfsleven.
  • Rotary strijd al vele jaren om de ziekte polio de wereld uit te krijgen. Ook onze club heeft dit jaar daar weer aan bijgedragen door de verkoop van End Polio Now tulpen.
  • Dankzij Rotary Club Geldermalsen vieren 125 kinderen toch Sinterklaas. Helaas leven in onze omgeving veel kinderen in armoede. Om voor hen van Sinterklaas toch een feestje te maken heeft Rotary club Geldermalsen cadeaus verzorgd en aan Voedselbank Rivierenland overhandigd.
  • Vorig najaar hebben we symbolisch drie prachtige tenten overgedragen aan scouting Graaf van Gelre tijdens kampeerweekend in Overasselt. Veel dank namens de scouting aan Rotaryclub Geldermalsen voor deze waardevolle gift. Een mooi resultaat van onze wijnactie.
  • Ook hebben we meegewerkt aan de Cleanup Day in Geldermalsen. Mede dankzij een aantal van onze leden, waaronder een grote groep scouting jeugd ziet Geldermalsen er weer wat netter uit.

Daarnaast ondersteunen we jaarlijks nog meerdere, andere goede doelen financieel.

Hoe word je lid van Rotary?

Rotary Geldermalsen nodigt je dan uit om een aantal malen de dinsdagmiddag-bijeenkomst bij te wonen ter kennismaking aan beide zijden. Als dat wederzijds goed voelt, kun je toetreden tot onze club.

Test