
Scrollstoppers
In deze rubriek zetten we socialmediaberichten in de spotlight. We laten graag zien hoe Rotary leeft en verbindt, online én offline.
Wil jij dat jouw club ook in de schijnwerpers komt te staan? Vergeet dan niet om de hashtag #RotaryNL toe te voegen aan je volgende post op social media en voeg je bericht toe aan de vernieuwde Rotary.nl/helpt pagina als best practices. Misschien verschijnt jouw bijdrage dan in het eerstvolgende online Rotary Magazine. Vergroot de kansen en pas de communicatie tips toe uit de communicatiegids. Of deel je content met de districts redacteuren.
Laat zien wat jullie doen, inspireer anderen en vergroot samen met ons de impact van Rotary in Nederland!
De tekst is op een uitnodigende manier geschreven en sluit hiermee aan bij de tone of voice van Rotary. Een alinea uit de communicatie gids betreft de tone of voice:
De tone of voice van Rotary combineert energie, authenticiteit en een toekomstgerichte houding met de krachtige kernboodschap: Rotary is People of Action. Het zet een uitnodigende en inspirerende toon die de unieke identiteit van Rotary benadrukt en aansluit bij de kernwaarden: dienstbaarheid, kameraadschap en positieve impact.
Het gebruik van hashtags is goed in dit bericht. Gebruik 3 tot maximaal 5 relevante en specifieke hashtags om de vindbaarheid en het bereik van je LinkedIn-posts te vergroten. Plaats de hashtags bij voorkeur onderaan de tekst voor een betere leesbaarheid en gebruik altijd de 'eigen' hashtag #RotaryNL bij elk onderwerp om de volgersaantallen van deze hashtag te vergroten en alle Nederlandse Rotary berichten zichtbaar te maken.