Kids Camp Kenia 2013

De New Generation afdeling van Rotary Tiel organiseert in 2015 voor de tweede keer een kamp voor kinderen uit sloppenwijken in Kenya. Het kamp wordt gehouden aan de rand van Lake Naivasha. De organisatie wordt verzorgd door jonge mensen (tussen de 18 en 25 jaar) uit Nederland. Het primaire doel is onze jeugd te laten zien dat de wereld nog niet af is, en dat het relatief eenvoudig is om zelf naar een ontwikkelingsgebied te gaan en de handen uit de mouwen te steken.  Natuurlijk is het ook geweldig dat wij kinderen die leven in moeilijke omstandigheden, de kans geven tot rust te komen en ze de kans geven een week gewoon kind te mogen zijn. Wij hopen op een olievlekwerking. Wij geloven er in dat de jongelingen die nu mee gaan in de toekomst nieuwe initiatieven ontplooien om de wereld voor al haar bewoners mooier te maken. Dat dit werkt is nog sneller gebleken dan wij als initiatiefnemers hadden durven hopen. Door onze jongelingen, die afgelopen jaar verantwoordelijk waren voor de organisatie en uitvoering van Kids Camp Kenya 2013, is een nieuw project gestart en uitgevoerd. 'Teach to Reach' is de naam van dit project (Facebook). Zij hebben in korte tijd voldoende fondsen bij elkaar gebracht om twee onderwijzeressen uit de grootste sloppenwijk van Afrika, Kibera, een opleiding te laten volgen tot lerares. Een kans voor twee jonge vrouwen om in eigen land bij te dragen aan de opbouw naar een mooie toekomst.

Wanneer:  Om het andere jaar
Door Wie: Jonge enthousiastelingen tussen de 18 en de 25 jaar.
Begeleiding: 4 volwassenen met levenservaring en kennis van Afrika.
Kosten: Kosten van het project bedragen € 10.000,- (Dit geld wordt allemaal in Kenya en de kinderen uit de sloppenwijk geïnvesteerd.)
Eigen bijdrage deelnemers: De deelnemers jeugd en ouderen betalen zelf de kosten voor de eigen deelname (Geschatte investering € 1.500,- all in)
Data volgende kamp: 14 t/m 24 augustus 2015
Aanmelding: rstol@xs4all.nl (Opening voor inschrijving zal op deze site bekend worden gemaakt)
Gewenste Competenties deelnemers: Enthousiast; Betrokken; Empathisch; Energiek; Teamplayer; Avontuurlijk ingesteld