Hart voor kleding – een tweede kans 2012 brengt € 8000 op

Kledingbeurs voor vrouwen, door vrouwen van Rotaryclub Tiel

Voor vrouwen

Een beurs waarin de verkoop van kleding centraal staat. Kleding voor vrouwen.

De kledingbeurs werd gehouden in een stijlvolle geheel rode ambiance. Behalve een ruime keus aan mooie kleding, was rond 14.00 uur een heuse modeshow. Er waren ruim 250 gasten aanwezig.

Voor vrouwen

De opbrengst van € 8000 is geheel ten goede gekomen aan onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen van De Hartstichting. Wist u dat hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer één zijn bij vrouwen?

Dankzij wetenschappelijk onderzoek is er steeds meer bekend over de oorzaken en de verschijnselen van hart- en vaatziekten. Onderzoek is echter tot nu toe vooral bij mannen uitgevoerd. Maar de resultaten zijn niet altijd door te vertalen naar het vrouwenlichaam. Daarom is geld voor meer wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen hard nodig.

Door vrouwen

De kledingbeurs is een initiatief van een aantal vrouwen uit Tiel en omgeving. De organisatie en de uitvoering was ook in handen van deze vrouwen. En er werkten sponsors mee. De kosten waren daarom minimaal. Alles kwam ten goede aan hartonderzoek bij vrouwen!