wij helpen

Beste bezoeker,

Hartelijk welkom op de Goede Doelen webpage van Rotary Voorburg. Wij zijn verheugd dat u de tijd neemt om meer te weten te komen over hoe wij ons inzetten voor het ondersteunen van waardevolle initiatieven en goede doelen in onze gemeenschap.

Jouw Idee, Onze Steun

Bij Rotary Voorburg geloven we in de kracht van gemeenschap en het verschil dat we samen kunnen maken. Als u een project heeft dat onze aandacht verdient, moedigen wij u van harte aan om een aanvraag in te dienen. Of het nu gaat om lokale initiatieven, sociale programma's, onderwijsprojecten of andere goede doelen, we staan open voor diverse en inspirerende ideeën.

Hoe Werkt Het?

Om in aanmerking te komen voor ondersteuning zijn een aantal voorwaarden waaraan een aanvraag moet voldoen:

1.     De bijdrage is dienstbaar aan de gemeenschap, bij voorkeur de gemeenschap Voorburg-Leidschendam;

2.     De bijdrage is gericht op een eenduidig en afgebakend sociaal of cultureel doel;

3.     Tenzij de bijdrage lokaal gericht is, wordt er in beginsel niet bijgedragen aan activiteiten van fondsen of organisaties die al lokaal/landelijk gelden inzamelen;

4.     Bijdragen aan inzamelingsprojecten van andere serviceclubs zijn beperkt tot projecten van andere serviceclubs in de regio 1600, Rotary Nederland en/of Rotary International;

5.     Er worden geen gelden verstrekt aan natuurlijke personen;

6.     De ontvangende organisaties beschikken over voldoende capaciteit en middelen om de uitvoering én de besteding van de gedoneerde gelden te kunnen verantwoorden;

7.     De geldelijke ondersteuning is in beginsel incidenteel, er worden geen periodieke (pseudo)verplichtingen aangegaan;

8.     De hoogte van de bijdrage wordt niet vooraf vastgesteld;

9.     De ontvangende partij wordt gevraagd zo mogelijk een “tegenprestatie” te leveren aan RC Voorburg;

10.  De bijdrage biedt mogelijkheden om de activiteiten van Rotary Voorburg zichtbaar te maken bij de gemeenschap, potentiële sponsors en leden.

U kunt Uw aanvraag indienen bij  het bestuur van bij Rotary Voorburg; bestuur@rotaryvoorburg.nl  Neem de tijd om uw aanvraag te formuleren, zodat we een duidelijk beeld krijgen van uw initiatief en hoe het de gemeenschap ten goede zal komen.

Ons toegewijde team van Rotary-leden zal alle aanvragen zorgvuldig overwegen en beoordelen. We streven ernaar om transparantie en openheid te bevorderen gedurende het hele proces.

Samen Maken We Het Verschil

Rotary Voorburg is er trots op deel uit te maken van een wereldwijde organisatie die zich inzet voor humanitaire dienstverlening. Door samen te werken met lokale gemeenschappen en betrokken individuen, kunnen we impactvolle veranderingen teweegbrengen.

Dank u voor uw interesse in Rotary Voorburg en voor het delen van uw visie op positieve verandering. Samen kunnen we een blijvend verschil maken in het leven van anderen.