Hoveniersbus van Middin

Hoveniersbus van Middin komt naar je toe

Voorburg | De cliënten van Middin in het leerwerktraject Groen, kunnen vanaf vandaag met hun nieuwe hoveniersbus naar hun werkplekken. In de stromende regen, is de bus onthuld door een cliënt, een werkbegeleider van Middin en met de sponsoren de Rotary Voorburg en de Tafelronde 103 Leidschendam-Voorburg.

De hoveniersbus is door locatie Dorrepaal aangeschaft omdat steeds meer bedrijven en organisaties de groenvoorziening door cliënten van Middin, weten te vinden. ‘Om met goed gereedschap te kunnen werken en het groenafval mee te kunnen nemen, is een zespersoons bus met laadbak ideaal.’ volgens Hugo Smits, zorgmanager bij locatie Dorrepaal.

Deze bus is geschonken door de Rotary Voorburg en Tafelronde 103 Leidschendam-Voorburg omdat zij de gelijkwaardige inzet van cliënten met een beperking in de maatschappij van harte steunen.

Steun van Rotary en Ronde tafel

José Stijntjes van de Rotary Voorburg, zei bij de onthulling van de bus ‘Wij willen de kansen voor mensen die iets minder kunnen groter maken’. Jan Biemond van de Tafelronde 103. Sluit zich hier bij aan: ‘Door de cliënten van Middin nu deze steun te geven, geven wij hen net dat ene zetje dat zij nodig hebben om professioneel hun groenwerkzaamheden uit te voeren’. Hiermee dragen de serviceclubs bij aan de persoonlijke ontwikkeling van cliënten én creëren wij een nog fraaier en groener Voorburg!

Middin is heel dankbaar voor de steun uit de regio. In deze tijd waarin door het coronavirus veel belemmeringen voor cliënten op kunnen leveren, is het met deze bus mogelijk om met kleine groepjes cliënten nu toch de groenwerkzaamheden uit te voeren in de wijde omgeving.

Visie Middin op werk

Voor cliënten van Middin is werken en participeren heel belangrijk. De visie van Middin is: iedereen doet mee en levert naar vermogen een bijdrage aan de maatschappij. Door de hoveniersbus wordt dit voor cliënten met een verstandelijke beperking mogelijk om met iedereen in de samenleving in contact te komen. Met professionele begeleiding door een hovenier worden vakvaardigheden aangeleerd in de leerlijn groen.

Heb je nu ook een klus in de tuin of groenwerkzaamheden op uw bedrijfsterrein, laat het weten aan Middin door contact op te nemen met locatie Dorrepaal: dorrepaal@middin.nl

Middin

DOCPROPERTY For_information \* MERGEFORMAT Willem Greving