Laaggeletterdheid

In het lustrumjaar van Rotaryclub Zoetermeer-Zegwaart is als thema laaggeletterdheid gekozen.

In september 2017 heeft wethouder Isabella Vugs een bezoek aan de club gebracht Zij gaf een bevlogen presentatie over haar visie op en haar bestuurlijke aanpak van laaggeletterdheid.

In maart 2018 is de Taalweek. Clubleden organiseren gratis activiteiten voor kinderen die taalondersteuning het hardste nodig hebben. Zo wordt er een bezoek gebracht aan het Kinderboekenmuseum, is er een theatervoorstelling, komt er een kinderboekenschrijver op bezoek in de bibliotheek, worden er voorleessessies gehouden op basisscholen en is er aandacht voor het bereiken van laaggeletterde ouders.

Deze Taalweek wordt georganiseerd in samenwerking met de sociaal-maatschappelijke organisatie Piëzo.

Binnen Rotary Nederland en Rotary International is laaggeletterdheid een belangrijk aandachtsgebied.