RotaryClub Arnhem-Oost

Family to Family
Meer info

ROTARY OPEN CLUB AVOND : ma. 25 maart

Wij nodigen je op deze avond graag uit om kennis te maken met Rotary en onze eigen club. Neem voor aanmelding hier even contact met ons op.

Diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie

Rotaryclub Arnhem-Oost is een club waar iedereen zich gezien en gehoord voelt. Met elkaar zijn wij een duurSAMEN club van enthousiaste mensen.

Lid worden van RotaryClub Arnhem-Oost

RotaryClub Arnhem-Oost is een van de serviceclubs uit Arnhem. Wij hebben nu 45 leden, vrouwen en mannen met allemaal een verschillende achtergrond en werkomgeving.

Ooit hebben we vrijwillig 'ja' gezegd om lid te worden van de Rotary. Om vriendschappen te sluiten en een helpende hand te bieden. Het is interessant om te zien hoe ieder op zijn of haar eigen manier bijdraagt aan het mooier maken van onze club, onze omgeving en de maatschappij.

Waar we mogen leren, onderzoeken en daarin soms een misstap mogen maken. Verschillen 'moeten' en mogen er zijn, als ideeën botsen kunnen er weer nieuwe ontstaan. Gedachtewisselingen, beweging dus, kunnen tot synthese leiden.

En dat is ook de kracht van onze club met zoveel verschillende mensen.

(citaat Eliëtte van der Heijden)

RotaryClub Arnhem-Oost maakt deel uit van Rotary International, een wereldwijde organisatie met ruim 46.000 clubs en meer dan 1,6 miljoen leden.

Samen werken we aan blijvende verandering in onze gemeenschappen en over de hele wereld.

Rotary heeft een eigen goede doelen organisatie, The Rotary Foundation. Dit is een van de grootste en aantoonbaar meest efficiënte NGO's ter wereld, en ondersteunt de vele RotaryClubs bij het uitvoeren van hun eigen humanitaire projecten.

Wil je meer weten over Rotary en al haar activiteiten? Neem dan eens kijkje op de website van Rotary.

Rotary Website

Projecten van RotaryClub Arnhem-Oost

Vergeten Fietsen project

Rotaryclub Arnhem-Oost haalt fietsen op, in en rondom Arnhem. Het gaat om fietsen die 'vergeten zijn' en ongebruikt in schuurtjes staan, of misschien wel in de fietsenkelder van jouw bedrijf of organisatie.

Deze fietsen worden door ons verzameld en na selectie verdeeld over de verschillende instellingen die de fietsen repareren. Na reparatie worden de fietsen uitgedeeld aan degene die geen fiets hebben of een fiets niet kunnen betalen.

Wij hebben onlangs op deze manier onze 1.000ste fiets opgehaald.

Kijk voor meer informatie op onze website over het Vergeten Fietsen project.

Vergeten Fietsen project

Shelterboxen voor ramp Syrië en Turkije

Na het nieuws van de aardbevingen in Syrië en Turkije heeft onze club geld gedoneerd voor zeven shelterboxen als noodhulp voor de slachtoffers.

Meer over Shelterbox

FOODTRUCK

Om jeugd meer te interesseren voor technische beroepen heeft RotaryClub Arnhem-Oost aan ’t Venster (VMBO) in Arnhem via een van haar leden een foodtruck beschikbaar gesteld. Nou ja, een foodtruck? Er moet nog van alles aan gebeuren, en dat gaan de leerlingen zelf doen!

Lassen (ook lassen van plaatwerk), 3-D printen, stoffering van het interieur, beweegbaar dak ter verkrijging van stahoogte etc. Wat de leerlingen nog niet gedaan hebben of nog nooit hebben gezien bekijken ze elders of ze laten zich instrueren.

’t Venster is een school, gelegen in Arnhem-Noord. Een plek om elkaar te ontmoeten, te groeien, te leren en na vier jaar een diploma te halen. Met een diploma van de school kunnen leerlingen verder naar het MBO. Er zijn ook leerlingen die na de Mavo nog verder gaan naar de Havo.

Music Avenues

Het "vergeten gitaren project" is eveneens een project van Rotary Arnhem-Oost. Eind 2022 hebben we een aantal gitaren verzameld en aangevuld met nieuwe gitaren en deze aangeboden aan Muziekschool El ELE in Presikhaaf (Arnhem). Zodat de kinderen ook thuis kunnen oefenen op de gitaren.

Website Music Avenues

Music Avenues is de ANBI goede doelen stichting die nauw verbonden is aan Rotaryclub Arnhem-Oost.

En als we toch een FUNdraise activiteit moeten organiseren om een mooi bedrag op te halen voor de kinderen van Music Avenues, doen we dat uiteraard met veel plezier en muziek!