Geldermalsen-Waalkant

Welkom op de website van Rotaryclub Geldermalsen-Waalkant.

Onze club komt op maandag bijeen bij 'De 3 Zussen' in Meteren van 18.00 tot 20.00 uur.

DE FOCUSGEBIEDEN VAN ROTARY

1. prefentie en behandeling van ziekten

2. water, sanitatie en hygiëne

3. basisonderwijs en alfabetisering

4. gezondheid voor moeder en kind

5. vrede en conflictbeheersing

6. economische en sociale ontwikkeling

7. leefmilieu

8. end polio now

9. the rotary foundation

NLdoet 2024

Het was weer fijn dit jaar ons steentje bij te dragen bij de Stichting Integreren Doe Je Samen en de Stichting Help Elkaar.

Er was een marktje waar van alles en nog wat voor een klein prijsje werd aangeboden en  waarvan de opbrengst gedeeltelijk ten goede kwam aan een dagje Kalkar Wonderland met kinderen die nooit op vakantie gaan.

Wij hebben grote bewondering voor de inzet van alle vrijwilligers van beide Stichtingen.

END PLASTIC SOUP: EEN WERELDWIJD KLIMAATPROJECT VOOR ROTARY

Ambitie: in 2050 geen plastic soep meer in oceanen, zeeën, meren, rivieren, bossen en op straat. Duizenden Rotarians en honderden clubs ondersteunen dit initiatief.

Jij kunt ook meedoen en vandaag al starten: gebruik minder plastic en pak elke dag een stukje plastic op van de straat, het bos of de waterkant.

Zet deze datum in je agenda en mobiliseer familie en kennissen. Met zijn allen gaat het lukken.