Gezocht: Schippers voor Sloepentocht

De jaarlijkse feestweek tocht voor ouderen

Maandag 10 juni 2024 organiseert Rotaryclub Jacobswoude in samenwerking met het Oranje Comité Leimuiden als onderdeel van de jaarlijkse feestweek weer een tocht. Met sloepen varen we ouderen uit het dorp door onze prachtige waterrijke omgeving.

Schippers stellen hun sloep en samen met hun bemanning (gastheer/-vrouw) hapjes en drankjes aan boord ter beschikking aan hun gasten. Start en einde is bij De Rijk BV Noordeinde 21 Leimuiden. De tocht duurt van 12.30u tot 17.00u inclusief een tussenstop met koffie en taart (aangeboden door de Rotaryclub). Het Oranje Comité maakt de bootindeling.

Schippers en sloepen gezocht

Het aantal deelnemende ouderen neemt jaarlijks gestaag toe tot naar verwachting 100 dit jaar. Daarom zoeken we schippers met sloep/tender en bemanning die minimaal 4 gasten comfortabel kunnen vervoeren. Doe jij mee? Bezorg ouderen een onvergetelijke middag en geniet van de sterke verhalen van vroeger!

Dus: Zin om met je boot mee te varen? Heb je wel een boot maar geen bemanning? Nog vragen?

Stuur een email naar rotaryjw@gmail.com

Deze oproep is voor schippers: senioren (gasten) melden zich aan bij het Oranjecomité via de bon in het feestweekboekje dat huis aan huis wordt verspreid.

QR-code naar de website:

Disclaimer: We beoordelen op maandagochtend voor 11uur of het weer het toelaat om te gaan varen. Het ‘go, no go’ moment. Tot nu toe hebben we altijd kunnen varen. Hoewel onze senioren niet zo flauw zijn (“we zijn niet van suikergoed!”) zorgen koude/harde wind/hitte voor afmeldingen waardoor schippers minder gasten dan verwacht aan boord kunnen krijgen.