2018 Internationale vrouwendag Spanbroek

STA JIJ JE MANNETJE?

8 maart 2018 * 20:00 uur * Kerkhuys Spanbroek

Oproep aan jou als vrouw:

(Hoe) benut jij jouw talent?

Hoe houd jij de ballen in de lucht?

· Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Kortom: (hoe) sta jij je mannetje?

Gelijkwaardigheid is het thema van de internationale vrouwendag 2018.

In Nederland hebben jongens en meisjes dezelfde rechten op onderwijs en maken vrouwen zelf beroepskeuzes. Toch gaan vele landen Nederland voor op gelijkwaardigheid.

In Nederland is de arbeidsparticipatie van vrouwen lager en zijn zij minder te zien in de politiek en leidinggevende beroepen. Hun

salaris is minder dan de helft van dat van de man. Een belangrijke oorzaak: Nederlandse vrouwen werken deeltijd, uniek in de wereld. Hun drijfveren zijn o.a. gezin, vrijwilligerswerk en hobby’s. Zij zijn vaak hoger opgeleid dan mannen, maar benutten niet al hun talent.

Hoe is dat bij jou? Laat je inspireren door verhalen van en over vrouwen uit West-Friesland en ver daarbuiten en verken je eigen onbegrensde mogelijkheden!

Wat: interactieve avond voor iedereen

Datum: donderdag 8 maart 2018, 20:00 uur

Waar: Kerkhuys, Spanbroekerweg 37 Spanbroek (€3 entree)

I.s.m. Westfriese Bibliotheken en K.V.G.

Mede mogelijk gemaakt door Rotary Koggenland