Rotary Landgraaf neemt deel aan “Levenslicht kunstwerk”

Rotary Landgraaf neemt deel aan “Levenslicht kunstwerk”.

Ook na het officiële **Levenslicht kunstwerk** blijven er in Landgraaf mooie herdenkingsstenen voor de holocaustslachtoffers. Deze bijdrage van de Rotary Club Landgraaf heeft nu een speciaal plekje gekregen in de tuin van Lou Thissen, waar iedereen er even bij kan stilstaan met zijn/haar gedachten.

Het levenslicht kunstwerk is op een initiatief van het Nationaal Comité 4 en 5 mei gemaakt door Daan Roosegarde. Een tijdelijk kunstwerk van 104.000 stenen die symbool staan voor de holocaust slachtoffers. Het monument is onthuld in Rotterdam op de Maaskade. In het licht van de Joodse traditie om stenen te leggen op de graven ter nagedachtenis zijn stenen verspreid over 170 gemeenten waaronder Landgraaf. In een lichtjesoptocht is stilgestaan bij o.a. bij de Hereweg op de plek waar een Joodse familie is gedeporteerd. De optocht eindigde bij de Beuteweg waar samen met verschillende andere verenigingen uit Landgraaf het lichtmonument in is onthuld.

Dit lichtkunstwerk verbindt ons met het verleden.

Tijdelijke lichtkunstwerk aan de Beuteweg in Landgraaf