Persbericht 'Samen staan we sterk'

Persbericht Lelystad, 24 april 2020

———————————————————————————————————————

Samen staan we sterk

Stichting IDO en Rotary Lelystad Batavia werken samen aan duurzame maaltijdbezorging tijdens Corona.

Tot half maart ontving Stichting IDO haar gasten op de inloophuizen in Lelystad. Nu dat niet meer mogelijk is, steunt Stichting IDO de meest kwetsbare inwoners van Lelystad op een andere wijze: zij doen boodschappen, bellen mensen, hebben een hulplijn van 9 tot 21 uur, én er worden maaltijden gekookt!

Wekelijks worden er nu zo’n 240 maaltijden aan huis bezorgd, omdat de inloophuizen dicht zijn. Dat voelt goed! De bezorging gebeurde tot nu toe in plastic wegwerpbakjes. Dat betekent een hele uitgave, plus een grote afvalstroom. Rotary Lelystad Batavia maakt het met een financiële gift mogelijk, dat deze bakjes worden vervangen door ecovriendelijke maaltijdbakjes, zodat we gedurende de hele Corona-periode maaltijden kunnen blijven bezorgen. Dat voelt beter!

Einde persbericht

————————————————————————————————