impressie-rylaweekend-voor-15-19-jarigen.docx

Het Ryla weekend van 10-12 juni 2022 voor 15 tot 19 jarigen: een impressie

Op vrijdagavond om 17. 00 verzamelden zich 23 jongeren op de locatie Seven Hills in Groesbeek voor een weekend ‘Ken je talent”. Tevoren hadden zij een Me.-scan ingevuld. Een instrument om op vier gebieden talenten ( en beperkingen) inzichtelijk te maken.

Drie trainers waren daarvoor beschikbaar. Daarnaast was er volop aandacht voor ontspanning in de vorm van mountainbiken, boogschieten en golfen.

De presentatie van de achtergronden van de Me.-scan werd als ingewikkeld ervaren. Maar de individuele gesprekken als zeer waardevol. Zo waardevol dat diverse deelnemers zijn gaan nadenken over hun (al bijna) gemaakte beroepskeuze.

Snel na aankomst was er al één grote kring gevormd van alle deelnemers.

Enthousiasme was er ook voor de activiteiten. Het maken van een gezamenlijk maaltijd onder leiding van een bekende chef-kok werd als een hoogtepunt ervaren.

Het golfen op de zondagochtend was een aardig manier om weer actief te worden na toch wel intensieve dagen en korte nachten. Na het vieren van de verjaardag van een van de deelnemers werd het weekend afgesloten met het uitreiken van een foto en een Ryla certificaat aan alle deelnemers.

De deelnemers gaven aan enthousiast te zijn en scoorden het weekend met een 8,4. Wij kijken met plezier terug op een geslaagd weekend.

Samen met Rotaryclub Rijk van Nijmegen organiseerden we deze Ryla vanuit het samenwerkingsverband Jeugd tussen zeven Rotaryclubs in de regio: het Elster verdrag.