Voorwaarden voor aanmelden

Rotaryclubs kunnen ieder maximaal twee kinderen aanmelden voor het kamp en betalen daarvoor een bijdrage van € 500,- per deelnemend kind. Voor de selectie zoeken clubs vaak contact met maatschappelijke instanties in hun omgeving, zoals o.a. Jeugdzorg, Stichting Leergeld, Humanitas, Leger des Heils, voedselbanken en scholen. De leden van de Rotaryclubs brengen zelf de kinderen van huis naar Lauwersoog, vanwaar de boot naar Schiermonnikoog vertrekt, en halen ze na het kamp weer op.

Belangrijke voorwaarden en spelregels

• Aanmelden van kinderen kan uitsluitend door een lid van een Rotaryclub. De aanmeldperiode loopt van 1 maart 2024 tot 1 mei 2024. Wacht niet tot het laatste moment.
  • De kinderen moeten op 1 augustus 2024 de leeftijd van 9, 10 of 11 jaar hebben.
  • Kinderen die al eerder mee zijn geweest komen niet in aanmerking.
  • Het hebben van een zwemdiploma wordt aanbevolen. Uit veiligheidsoverweging stellen wij een limiet aan het aantal deelnemertjes dat geen zwemdiploma heeft.
  • De kinderen moeten zelfstandig kunnen fietsen. Verplaatsing op Schiermonnikoog geschiedt op de fiets in groepsverband.
  • De kinderen moeten zijn ingeënt volgens het Rijksvaccinatieprogramma.
  • Vluchtelingenkinderen kunnen worden aangemeld, mits ze een legale status hebben, er een zorgverzekering voor hen is afgesloten en ze over een BSN nummer beschikken. Verder is het absoluut noodzakelijk dat ze de Nederlandse taal redelijk spreken en begrijpen.
  • De coördinatoren van het Rotary Kinderkamp bepalen de groepssamenstelling, rekening houdend met de verhouding tussen jongens en meisjes en met het onderwijsniveau. Om een optimale begeleiding van alle kinderen te kunnen garanderen, hanteren we de regel dat maximaal 10% van de deelnemers speciaal (basis)onderwijs mag volgen. In bijzondere gevallen kan dit betekenen dat een tijdig aangemeld kind toch niet kan worden geplaatst. U wordt nadrukkelijk geadviseerd geen definitieve toezeggingen te doen aan ouders/verzorgers en kinderen voordat u van ons een bevestiging van plaatsing heeft ontvangen!
  • Bij het aanmelden wordt u gevraagd aan te geven waarom het kind in aanmerking zou moeten komen voor deelname aan het Rotary Kinderkamp. U dient uw antwoord uitgebreid te motiveren, omdat het kind moet vallen binnen de doelgroep waarvoor het kamp wordt georganiseerd, dit ter beoordeling aan de coördinatoren van het Rotary Kinderkamp.
  • Bij het aanmelden wordt u gevraagd een Kinderkamp contactpersoon binnen uw club op te geven. Deze contactpersoon is het aanspreekpunt voor de ouders/verzorgers van de kinderen en voor de organisatie van het Rotary Kinderkamp en dient de gehele kampperiode bereikbaar te zijn. Dit is absoluut noodzakelijk om te kunnen overleggen in geval van een calamiteit!
  • Uiterlijk in mei 2024 krijgt u bericht of het kind mee kan. U ontvangt dan ook de factuur, die binnen 14 dagen moet worden voldaan. Bij tijdige betaling van het factuurbedrag is de plaatsing van het kind verzekerd. Is er niet betaald nadat de betalingstermijn is verlopen, dan wordt een al geplaatst kind teruggezet naar de wachtlijst en vervangen door een ander kind van de wachtlijst.
  • Als uw club vóór 1 juni onverhoopt een al geplaatst kind moet afmelden, wordt geprobeerd de opengevallen plaats op te vullen met een kind van de wachtlijst. Indien dit lukt crediteren wij de deelnemersbijdrage na afloop van het kamp. Bij afmelding na 1 juni is creditering om organisatorische reden niet meer mogelijk.
  • Bij de bevestiging van plaatsing ontvangt de contactpersoon van uw club gedetailleerde informatie voor de ouders/verzorgers (o.a. een paklijst) en instructies voor de clubleden die de kinderen brengen en halen (de chauffeurs).
Naar Kinderen aanmelden

Heeft u nog vragen over het Rotary Kinderkamp? Kijk dan eerst op onze website vóórdat u ons mailt. In de meeste gevallen zult u bij de rubriek ‘veelgestelde vragen’ het antwoord vinden op uw vraag.