Vervoer kinderen naar/van Lauwersoog

Kinderen naar Lauwersoog brengen

Het vervoer van huis naar Lauwersoog dient te worden gedaan door leden van de Rotaryclub (de chauffeurs). Brengen door ouders/verzorgers kan tot problemen leiden en is niet toegestaan. Heimwee en niet mee willen op het laatste moment zijn hiervan de voorbeelden.

De chauffeur dient ervoor te zorgen dat ruim van te voren duidelijk met de ouders/verzorgers is afgesproken hoe laat de kinderen op de vertrekdag van huis worden opgehaald. Vraag de Kinderkamp contactpersoon van uw club om de actuele contactinformatie van de ouders/verzorgers.

Op de vertrekdag verzamelen we vanaf 14.00 uur bij de terminal van de veerhaven in Lauwersoog. Op de borden rondom Lauwersoog staat de veerhaven duidelijk aangegeven. Kies voor uw navigatie: Zeedijk 11, 9976 VM Lauwersoog

Op de verzamelplek zullen we duidelijk aangeven waar de bagage afgegeven kan worden en waar u zich met de kinderen kunt melden. De kampleiding neemt daar de kinderen persoonlijk van u over. Tot die tijd valt het kind onder uw hoede en bent u verantwoordelijk voor het kind! Na de overdracht kunt u afscheid nemen en doet de groep een activiteit op de dijk tot we compleet zijn. We ontvangen iedereen graag op tijd, zodat we in alle rust om 15:15 uur aan boord kunnen gaan.

Kinderen uit Lauwersoog ophalen

Het vervoer van Lauwersoog naar huis dient te worden gedaan door leden van de Rotaryclub (de chauffeurs). Het staat u vrij om de ouders/verzorgers mee te nemen om de kinderen in Lauwersoog te verwelkomen.

De chauffeur dient ervoor te zorgen dat ruim van te voren duidelijk met de ouders/verzorgers is afgesproken hoe laat de kinderen op de ophaaldag thuis worden gebracht. Vraag de Kinderkamp contactpersoon van uw club om de actuele contactinformatie van de ouders/verzorgers.

Op de ophaaldag komen we om 14.15 uur met de boot aan bij de terminal van de veerhaven in Lauwersoog. Op de borden rondom Lauwersoog staat de veerhaven duidelijk aangegeven. Kies voor uw navigatie: Zeedijk 11, 9976 VM Lauwersoog. Onderaan bij de verzamelplek, die wordt gemarkeerde door een Rotary vlag, zijn ruim voldoende parkeerplekken voor tijdelijk parkeren.

Op de verzamelplek dient u zich persoonlijk te melden bij de kampleiding alvorens wij de kinderen en hun bagage aan u overdragen. Wilt u voor vertrek aan de kinderen vragen of hij/zij al zijn/haar eigen bagage bij zich heeft? Helaas blijft er nog wel eens bagage achter.

Belangrijke veiligheidsmaatregel

Bij de overdracht ontvangt de chauffeur die de kinderen brengt een keycord. Dit keycord dient weer aan ons overhandigd te worden bij het ophalen van het kind. Als de chauffeur die de kinderen ophaalt niet dezelfde is als de chauffeur die de kinderen brengt, dient vóór de ophaaldag het keycord aan hem te worden overgedragen.

Let op: Mocht de chauffeur die de kinderen ophaalt onverhoopt het keycord niet aan ons kunnen overhandigen, dan dient deze te wachten totdat wij via de Rotary Ledenadministratie (LeAd) de identiteit hebben gecontroleerd. Dit om te voorkomen dat kinderen in handen vallen van personen met verkeerde bedoelingen. Wij vertrouwen op uw begrip voor deze maatregel, die ook het belang van uw Rotaryclub dient.

Inzittendenverzekering

Wij gaan ervan uit dat de chauffeur een inzittendenverzekering heeft afgesloten, dus aanvullend op de WA dekking voor inzittenden die is opgenomen in hun voertuigverzekering.

Kaart + routeplanner