Rotaryclub Voorthuizen-Veluwezoom

Rotaryclub Voorthuizen-Veluwezoom is een gemengde, relatief jonge, club en bestaat nu 20 jaar. Onze club heeft een kleine twintig leden. Eens per 14 dagen komen wij op maandagavond bij elkaar in Lounge 3 te Voorthuizen. De leden komen uit de wijde omgeving van Voorthuizen, van Hoevelaken tot Garderen.

Sfeer

Het informele, laagdrempelige karakter van onze club staat hoog in het vaandel. De bijeenkomsten zijn zeer gevarieerd. Er wordt regelmatig een spreker uitgenodigd.

Ook wordt er een paar keer per jaar een bedrijfsbezoek geregeld of wordt er een cultureel uitje georganiseerd.

Organisatie

Momenteel is Gert van Hul onze voorzitter. Het bestuur bestaat verder uit de inkomend- en oud-voorzitter en de penningmeester. De leden dragen bij aan de club door mee te werken aan activiteiten waarin zij goed zijn of het leuk vinden om te doen.

Goede doelen

Eens in de drie jaar organiseren wij een Zwemfestijn. De opbrengst van deze dag gaat altijd naar een relatief kleine stichting die zich inzet voor kinderen buiten Nederland. Het liefst betreft het een stichting uit de directe omgeving.

Verder wordt er jaarlijks geld gedoneerd aan diverse lokale doelen. Het geld hiervoor wordt ingezameld met enkele kleine activiteiten zoals een wijnactie of loterij.

De club steekt ook regelmatig de handen uit de mouwen zoals bijvoorbeeld bij de jaarlijkse Wielenwandel in Barneveld of bij NL-doet.