Onze Club / Our Club

District: 1600

Leden / Membership: 50

Opgericht / Chartered: 26 juni / June 1957

Bijeenkomst/Meeting: Restaurant De Sniep. Broekwegschouw 211, 2726 LC Zoetermeer

Woensdagen/ Wednesdays 12:00

Laatste woensdag v.d. maand/Last Wednesday in month: 18:00

Telefoon / Phone: 079-3300980

Secretariaat / secretariat: Aruba 31, 2721 LG Zoetermeer – 079-3617038

e-mail: rotaryzoetermeer@gmail.com

Nederlands

Alhoewel de Rotary Club Zoetermeer reeds in 1957 werd opgericht is het een club die zich voortdurend verjongt en jaar na jaar door haar vele activiteiten kleurrijke bladzijden aan haar geschiedenis toevoegt.
Sinds vele jaren kent de club een gemengd ledenbestand, zowel dames als heren. In het clubjaar 2000-2001 had de club voor het eerst een vrouwelijke voorzitter. Voorzitter voor het jaar 2012/2013 is Arie Jan van der Bijl.
Het aantal leden dat in 1957 aanvankelijk 25 was steeg in de loop der jaren tot 50 thans.
De club komt wekelijks op Woensdagen om 12:00 uur bijeen en is in principe een “lunch-club”. Dat betekent dat de wekelijkse bijeenkomsten lunchbijeenkomsten zijn, doch op de laatste Woensdag van elke maand is er een avondbijeenkomst om 18:00 uur.
De huidige plaats van samenkomst is Restaurant De Sniep in Zoetermeer, een in 2000 geopende nieuwe locatie op de plek waar jarenlang het oude boerderij-restaurant met dezelfde naam heeft gestaan.
Gedurende haar lange geschiedenis heeft de club talloze activiteiten ontwikkeld, gericht op zowel de onderlinge contacten, alsook op het verdiepen van kennis rond bedrijf en beroep van de leden en op dienstverlening aan met name de plaatselijke Zoetermeerse gemeenschap. Onder de internationale contacten vallen de reeds meer dan 35 jaar bestaande contacten met de zusterclub in het Duitse Berleburg-Laasphe.

Link naar de website van Zoetermeer

Link naar onze zusterclub in Duitsland

English

Even though Rotary Club Zoetermeer was chartered as early as 1957, it has been rejuvenating itself constantly and has been adding year after year colorful pages to its history with its many activities.
Since many years the club has had both male and female members. In the club year 2000-2001 it had its first female President. For the year 2012/2013 the President is Arie Jan van der Bijl. Membership has been rising from 25 in 1957 to 50 today.
The club meets weekly on Wednesday at 12:00 noon and is basically a "luncheon club". Thus the weekly meetings are luncheon meetings, however, every last Wednesday of the month there is an evening session at 18:00 pm.
The current meeting location is Restaurant De Sniep in Zoetermeer. This is a newly opened establishment on the same location as where during many years a farmhouse-restaurant under the same name has been operating.
During its long history the club has developed numerous activities, aimed at fellowship, at deepening knowledge of the vocational background of the members, and around community services, especially focussed on Zoetermeer. Amongst its international contacts feature the more than 35 years ago established contacts with its sister-club in Berleburg-Laasphe, Germany.