Shelterbox

Van harte welkom op de site van Rotaryclub Arnhem

De club

Rotary Club Arnhem

Onze club is opgericht op 8 november 1929. Het nationale clubnummer is 031.

Bijeenkomsten

Elke woensdag van 18.00u – 20.00u. Aanvang diner ± 18.30u.

Stadsvilla Sonsbeek, Tellegenlaan 3, 6814 BT Arnhem
(Navigatie-adres: Apeldoornseweg 75)

Contact

secretaris@rotaryclubarnhem.nl

Activiteiten

Service above yourself

Rotary Club Arnhem wil een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Dat doet zij onder andere door geld te geven aan goede doelen, maar ook door zelf actief de handen uit de mouwen te steken en aan diverse initiatieven te ontplooien.

Activiteiten

Rotary Club Arnhem heeft jeugd en achterstand als aandachtsgebied gekozen. Vandaaruit ondersteunen we verschillende basisscholen in achterstandswijken. Het kan gaan om het regelen van vervoer bij een schoolreisje, cadeautjes voor Sinterklaas, het opknappen van het schoolplein, het aanschaffen van leermiddelen of speeltoestellen.

In het kader van No Waste organiseren we gastlessen op een VMBO school gecombineerd met excursies om de leerlingen kennis te laten maken met circulair bouwen, biobase materiaal, energieneutrale woningen, afvalrecycling enzovoorts.

Daarnaast koken we maandelijks voor daklozen, doen we mee met NL Doet en dragen we op verschillende manieren bij aan ShelterBox.

Clubmeetingen

De clubbijeenkomsten kenmerken zich door een informeel gedeelte waarbij we met zijn allen eten en een programmagedeelte waarbij we bijna altijd een spreker hebben. De onderwerpen zijn zeer uiteenlopend en gaan van onderwijs tot bankwezen, van stadszaken tot een project aan de andere kant van de wereld en van techniek tot cultuur. Regelmatig houdt een eigen lid een beroepspraatje of een levensbericht.

Daarnaast hebben we af en toe partneravonden, bedrijfsbezoeken of discussie-avonden.

Samenstelling

Rotary Club Arnhem heeft rond de 55 leden, waarvan 40% vrouw. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 50 jaar. We proberen een zo divers mogelijke samenstelling te bewerkstelligen, waarbij aangetekend dat multiculturele achtergronden nog ondervertegenwoordigd zijn.

Contact

Mocht je interesse hebben om lid te worden, neem dan contact op met onze secretaris. Deze kan je informeren over de procedure. secretaris@rotaryclubarnhem.nl