Ieder jaar organiseren de RC's Hilversum samen de Santa Run
website Santa run Hilversum
Ieder jaar organiseert RC Hilversum3 een Culinaire Wandeling in Hilverum.
RC Hilversum3 is oprichter van de speelgoedbank Hilversum
Societeit De Unie, onze vergaderplek
website 'De Unie'

RC Hilversum3

VRIENDSCHAP en HANDEN UIT DE MOUWEN

Rotary, daar heb je waarschijnlijk wel eens van gehoord. Maar wat is Rotary nu precies? En … is het iets voor jou?

Rotaryclub Hilversum3 is om te beginnen een club waar wij vriendschappen smeden, elkaar willen ondersteunen en met elkaar inspiratie zoeken!

Daarnaast willen wij goed doen! Welzijn verbeteren van mensen is binnen onze club een rode draad. Bijvoorkeur regionaal, soms ook internationaal. Vandaar onze energie in het opstarten van o.a. de Speelgoedbank Hilversum, sponsoren van het callanetics park in Hilversum Noord, wandelen met senioren.

Wij willen innovatief zijn en experimenteren graag met nieuwe vormen van lidmaatschap, want ook jij past bij ons als je een druk gezinsleven hebt of als je net je nieuwe bedrijf bent gestart!

Clubavonden? Wij vragen aan onze leden hun kennis / ervaringen te delen. Naast dat wij elkaar nog beter willen maken, nodigen wij gastsprekers uit om ideeën op te doen om een betere professional te worden, of om persoonlijk te groeien.

Iedere dinsdagavond komen we tussen 18:00 en 20:30 uur bijeen in de Sociëteit "De Unie". We nemen de tijd om bij borrel en maaltijd bij te praten. Door de grote diversiteit aan beroepen en achtergronden die typerend is voor Rotary levert dit vaak interessante én persoonlijke discussies op.
Precies dat is één van de zaken die een Rotarylidmaatschap zo interessant maken.

Geïnteresseerd naar een kennismaking? Neem contact met ons op door op de button Bestuur te klikken om de secretaris te benaderen.

Locatie van onze clubbijeenkomst:

Sociëteit "De Unie”

's Gravelandseweg 57

1217 EH Hilversum

ANBI Nummer: 813411828

Rotary helpt!

Waarom Rotary?

Rotary is geen zakelijk netwerk waarin je business kansen kan benutten. Het komt voor dat leden zakelijk iets voor elkaar kunnen betekenen, maar dat zijn incidenten, en het is bijzaak. Jij wordt lid van een Rotary omdat je jouw leven wilt verrijken in een zeer breed en daarom interessant netwerk dat inzicht biedt in vele werelden, en omdat jij je samen met andere leden maatschappelijk nuttig wilt maken, en samen meer kunt betekenen. Het is service above self!

Fellowship is een belangrijke drijfveer voor Rotarians: elkaar helpen waar dat kan. Ethiek is een belangrijk leidend principe: leden dagen zichzelf uit om ethisch zorgvuldig te zijn en stimuleren dat in hun omgeving. Dit is de grondslag van de Rotarybeweging!

Dat vereist een grondige onderling vertrouwen en openheid. Om ieder lid die omgeving te bieden is elke Rotaryclub samengesteld op basis van het zogenaamde classificatiebeginsel: een beroepsgroep wordt door een of hooguit enkele leden vertegenwoordigd.

Deze leden onderscheiden zich in hun vak of beroep. Je leert zo veel interessante mensen uit andere sectoren (goed) kennen die je privé en in je zakelijke netwerk niet snel meer tegenkomt. Dat maakt het netwerk niet alleen inhoudelijk interessant en inspirerend, maar zorgt er ook voor dat we als groep vaak heel efficiënt kunnen helpen, omdat we elkaar goed aanvullen in kennis, kunde, netwerken etc.

Dit geldt overigens niet alleen voor onze Rotaryclub, maar veel breder. Als lid van Rotary word je niet alleen opgenomen in een dienstbaar netwerk, het lidmaatschap is een internationaal paspoort waarmee je welkom bent in elke club over de hele wereld. Rotary is zo een ideaal netwerk om je blik op de samenleving te verruimen.

Door op onderstaande button te klikken krijg je een kort filmpje over Rotary, het vertelt kort en bondig over het ontstaan, waar Rotary voor staat en wat we doen bij Rotary.

Waarom Rotary?