Rotary Club Barchem: actief en betrokken

Rotary Club Barchem is een actieve en gemengde service club. We hebben het Rotary motto Serve before Self hoog in het vaandel staan. We komen wekelijks bij elkaar op het einde van de dinsdagmiddag in Landgoedhotel Woodbrooke in Barchem. Na een welkomstdrankje dineren we samen, gevolgd door een interessant en uitdagend programma. Dit kan een voordacht zijn, een persoonlijk verhaal of een discussie. Onze club bestaat uit bijna 40 leden die zich actief inzetten voor de natuur, cultuur en de kwetsbare medemens zowel in de regio als in het buitenland. Tot de projecten die in het afgelopen jaren succesvol ondersteund zijn behoren onder andere Lonely Lochem, Stichting Leergeld Lochem, Kinderen van de regenboog in Peru en de lokale voedselbanken. Recent is met het Staring College een overeenkomst getekend waardoor met onze ondersteuning gedurende 4 jaar ongeveer 400 kinderen per jaar leren te reanimeren.