Rotary Club Barchem (RBC) actief in verschillende projecten.

Rotary Barchem actief in verschillende projecten

Jaarlijks onderneemt Rotary Club Barchem (RCB) een aantal projecten om enerzijds geld bijeen te brengen voor goede doelen en anderzijds projecten actief te ondersteunen.

Jaarlijkse acties zijn onder andere de houthakdagen in Duitsland bij onze zusterclub in Lunen en in Nederland. Ook wordt jaarlijks de mestkorrelactie gehouden, waarbij hoogwaardige natuurlijke voeding voor de tuinplanten, borders, coniferen en heesters wordt geleverd.

RCB ondersteunt projecten via een kleine geldelijke bijdrage of via een grotere donatie. In het jaar 2017 – 2018 werd onder andere financiële ondersteuning verleend aan:

Lonely Lochem

Villa Achterstraat

Stichting Leergeld Lochem.

Een bijzonder project was het WineDineShine evenement dat ik kasteel Vorden gehouden werd in samenwerking met de Soroptimistenclub Zutphen. In totaal werd ruim € 16.000 aan de Stichting Regenboogkinderen in Peru geschonken.