Golftoernooi Rotary club Barendrecht brengt 7.000 euro op voor hospice

Afgelopen maand heeft Rotary club Barendrecht een bijzonder goed bezochte golfmiddag georganiseerd ten behoeve van hospice De Reiziger aan de Voordijk in Barendrecht.

Aan het eind van het toernooi kon Dick Gaasbeek, voorzitter van de club, een cheque overhandigen ter waarde van 7.000 euro aan Bert Pothoven, de bestuursvoorzitter van het hospice. Het was voor de tweede keer dat dit toernooi werd georganiseerd en in totaal zijn er 17 flights verkocht. Het hospice was, bij monde van Bert Pothoven er blij met het resultaat en hij bedankte de club dab ook voor zijn inspanningen.

Na afloop was er een buffet en natuurlijk een prijsuitreiking, voor onder meer degenen die hun golfbal het verst geslagen hadden, dan wel het dichtst bij een hole.

Ook het winnende team kreeg een wisselbeker en een persoonlijk geschenk.

Op de foto zien we het winnende team met Bart van Leijden, Pim Blokland, Walter Bhageloe en René Vermunt. Links worden zij geflankeerd door Jaap van de Berg, die een centrale rol speelde in de organisatie, en derde van rechts is de trotse hospicevoorzitter Bert Pothoven.

Rotary club Barendrecht bestaat twintig jaar en heeft ruim 20 leden uit uiteenlopende beroepsgroepen. De leden hebben zich ten doel gesteld projecten te realiseren die de (lokale) gemeenschap dienen, in het bijzonder mensen die zich in een kwetsbare positie bevinden.

De club was betrokken bij de oprichting van het hospice, maar ondersteunt ook andere lokale initiatieven.

Wilt u ook meer betekenen voor uw omgeving en heeft u belangstelling voor Rotary? Maak dan kennis met deze club. Kijk eens op www.rotary.nl/barendrecht of meld u bij voorzitter Dick Gaasbeek, gaasbeek@novarese.nl, voor het maken van een afspraak.

Voor meer informatie over het hospice: www.hospicedereiziger.com.

8 juni 2022