RC Bathmen-de Schipbeek

Vistrap bij de Schipbeek
Terschellingweek 2023
Vaantje
Tamar en haar gezin op bezoek in NL
The Rob Foundation
Uitwisseling met Bad Lauterberg okt 2022
Temminkstuw in Schipbeek
Oude Schipbeek

Welkom op de website van Rotaryclub Bathmen- de Schipbeek met leden uit Bathmen, Lettele, Holten, Markelo, Goor en Diepenheim

lees hier over ons duo-lidmaatschap

Open clubavond en bezoek aan Multiwagon

Afgelopen dinsdagavond was een mooie open club avond.

We hebben kort het verhaal van het bedrijf Multiwagon, het bedrijf waar we te gast waren, gehoord en wat hun plannen voor de toekomst zijn. De wijnen van Vinoviccio werden beschreven en vervolgens was er een informeel samenzijn.

De gasten konden kennismaken met de leden van onze club en hebben gehoord wat de Rotary voor ons betekent.

Mocht je niet in de gelegenheid zijn geweest om onze open club avond te bezoeken, stuur ons dan een bericht en kom een keer langs op een reguliere clubavond.

Lees meer nieuws

Heel Rotary bakt....voor de kinderen van Mukuno

Organiseer voor je (vrienden)club een gezellige Afrikaanse kookworkshop en ondersteun het ondervoedingsprogrammavan The Rob Foundation

Rotaryclub Bathmen- de Schipbeek ondersteunt met veel overtuiging het werk van de Bathmense arts Tamar Goossens. Dat doen we onder andere door middel van onze online kookworkshop.

Wat bieden we aan?

Groepen die zich inschrijven, gaan meedoen aan een intercontinentale kookworkshop, onder leiding van Daniel Waisa. Daniel is de man van Tamar Goossens. Omdat de internetverbinding met Oeganda niet altijd even stabiel is, heeft Daniel een video gemaakt van zijn kookworkshop. Op het menu staat een bekend Oegandees gerecht: Kikomando.

Kikomando bestaat uit chapati (een soort hartige pannenkoek) en saus.

Hoe werkt het?

Wanneer een groep zich inschrijft voor de kookworkshop, ontvangt de contactpersoon na betaling via de mail het recept, de boodschappenlijst en een link naar de video. Deze link werkt alleen op de aangegeven datum.

Met de voorbereiding en het koken en bakken zijn jullie ongeveer anderhalf uur bezig; de duur van het etentje bepalen jullie uiteraard zelf. Een groep kan ervoor kiezen om de kookworkshop op éénlocatie te laten plaatsvinden maar het kan ook in kleinere groepjes op verschillende adressen, bijvoorbeeld bij clubleden thuis. Indien haar werk dit toestaat zal Tamar zelf een inleiding van de avond verzorgen: live vanuit Oeganda. Wanneer dit niet mogelijk is, kan een van onze clubleden dit doen.

De kosten

De kosten bedragen 10 euro per deelnemer, exclusief ingrediënten.

Aanmelden voor de kookworkshop

Stuur een mail naar: kookworkshop@rcbathmen.nl

Meer informatie over Rotary kun je vinden op www.rotary.nl .