Binnenvelddag Rotary Bennekom

Met Rotary vogels kijken in het Binnenveld!

Rotary club Bennekom hield op zaterdag 22 april de Binnenvelddag. Een dag voor Fundraising ten behoeve van:

Stichting “Pompen is leven” voor schoon water in Ghana om vrouwen in hun eigen levensonderhoud te kunnen laten voorzien en “Tieners in Beweging” voor inrichting van de tienerafdeling van het Gelderse Vallei ziekenhuis. Hiervoor is bijna €1700,- opgehaald!

Na ontvangst op agrarisch berdrijf van de familie Jochemsen aan de Rijnsteeg ging het gezelschap op de fiets richting bijzondere plekjes van het Binnenveld. Door gidsen van de stichting Mooi Binnenveld werd deskundige uitleg gegeven over de flora en fauna, en ook over de ontwikkeling en beheer van het natuurgebied. De regen kon een grote belangstelling niet ontmoedigen. Voor de achterblijvers was er op de boerderij een mooie presentatie over het de ontwikkeling van het Binnenveld.

Daarna werd, onder genot van hapjes, drankjes en goed gezelschap, een veiling gehouden van ingebrachte spullen; mooie schatten waar men afstand van deed en diensten, zoals coaching, IT ondersteuning of muzieklessen. De opbrengst van de veiling, samen met de rommelmarkt en de entreegelden heeft een mooi bedrag opgeleverd voor het Ziekenhuis Gelderse Vallei en Stichting Pompen is leven. Dus lokale en internationale doelen.

Belangstelling voor dit soort evenementen of zelf meedoen is altijd mogelijk bij Rotary Bennekom, website: Rotary.nl/Bennekom of volg ons via Facebook: www.facebook.com/RCbennekom of Instagram: rotarybennekom1560